måndag 7 oktober 2013

7e OKTOBER

Måndag i dag alltså. Syster var ledig i dag igen (hör och häpna!) så hon kom hem till mig och dumpade sin gymväska, sen åkte vi in till stan och fikade i ca. en timme med kusinen. ♥ Trevligt tycker jag. ☺ Hon tyckte dessutom att jag hade "typ perfekta ögonbryn" (och eftersom jag är en sån som är helt besatt av ögonbryn så var det typ bästa komplimangen ever). Sen gick vi en tur på stan resten av dagen, fönsterhopping såklart eftersom vi båda två har lite tight om pengar just nu. Cissi visade mig en ny butik på Kungsgatan som säljer superfina hipster/surfkläder, tänk sommar i Kalifornien, sjukt fint var det. Ville ha typ allt i butiken. En väldigt bra butik att köpa eventuella julklappar till mig i *hint hint*. 

Sen gick vi bort till Fältöversten och köpte mat på Ica, åkte vidare för att hämta bilen och satt och pratade med Andreas en stund eftersom han jobbade sent i dag (igen). Sen åkte vi hem till Cissi och åt tacos. ☺ Nu ligger jag hemma i sängen och tittar på The Big Bang Theory (♥). 

I morgon har jag bokat tvättstugan så det är tvätta och städa som gäller, och sen en powerwalk runt Djurgården igen. Ligger efter med motionerandet sedan förra veckan, men nu har jag fått upp motivationen igen. Hoppas bara att det inte regnar... 

// Monday again. My sister had today off (can you believe it?!) so she came over to my place after her workout, dumped her gym bag and then we both went into town to have coffee with out cousin. We spent about an hour with her which was nice. ☺ She actually told me that I have "like the most perfect eyebrows" (and being a person who is completely obsessed with eyebrows, that was like the best compliment ever!). After that we spent the rest of our day walking in and out of shops (window shopping of course since we're both sorta short on cash right now). Cissi showed me this new store on Kungsgatan that sells kinda hipster/surf style clothes. Think summer in California and you get the idea. I fell in love with like everything in that store. A very nice place to buy my christmas presents.... *hint hint*. 

After that we walked over to Fältöversten and bought food, went by our brother's office to get the car, and also spoke to our brother for a while since he was working late (as always), went back to Cissi's place and had tacos. ☺ And right now I'm in bed watching The Big Bang Theory (♥). 

Tomorrow I've booked the laundry room so it's laundry day combined with cleaning. After that I'm planning on going for a long powerwalk around Djurgården again. I fell behind last week, but I feel more motivated now so I'm gonna get to it. Just hope it doesn't rain... 

Cissi i skjorta från Topshop // Cissi in a blouse from Topshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar