måndag 30 september 2013

PLANS / DREAMS

Satt här och funderade lite på vad jag vill göra med mitt liv egentligen. Som alla som känner mig vet, så vill jag fortfarande flytta till Kalifornien. Det är drömmen (som har funnits där sedan jag var 15/16-nånting). Men som bekant så kan man ju inte bara ta sitt pick och pack och flytta utan att ha en plan. Så nu när jag sitter och väntar på att min trial-version av nya Illustrator CC ska laddas ner (gav upp tanken på att göra ett snyggt och unikt CV i Word, det går inte) så googlade jag runt lite på inspiration för hur ett CV kan se ut, och kom fram till att det här med design är ju faktiskt himla kul. Så det bästa vore kanske att plugga till grafisk designer ändå. Ja, jag vet att det finns hur många människor som helst där ute som också tycker att det är kul och som också tänker att de ska plugga till det. Och det kanske inte är världens mest unika yrke, men det är ändå någonting som är kul/mysigt att sitta och pilla med i alla fall. Och man måste ju jobba med någonting som man tycker är kul, annars kan man lika gärna gå hem och gräva ner sig. Det tål att tänkas på i alla fall. Nu ska vi se om jag kan få igång Illustrator då. 

// So I was thinking about what I actually want to do with my life. As everyone already knows, I wanna move to California. That's the dream (which I've had since I was 15 or 16). But as everyone knows, you can't just take everything you own and move away to another continent without actually having a plan of action. So while I'm sitting here, waiting for my trial version of the new Adobe Illustrator CC to download, I was gooigling images of what a great resume could look like (I gave up on making a unique and interesting-looking resume in Word, it's just not possible) and I thought to myself that designing things is actually really fun. So the best thing for me might be to go and study graphic design after all. And yes, I know that there are like a million people out there who also think that design is really fun and also want to study to be graphic designers. And I know that it might not be the most unique job in the world, but I do like it and I do think it's fun. And above all - you have to work with something that makes you happy or you might aswell just go home and pull your bed covers over your head and wish to disappear. Anyway, it's somtehing that I will take into serious consideration. Now I'm gonna try to figure out how to start up Illustrator from "Creative Cloud"... 

bild från creative.adobe.com // image from creative.adobe.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar