måndag 17 juni 2013

MIN HELG

I lördags så skulle jag och Cissi ta en cykeltur runt stan tänkte vi. Så vi började med att ta med min cykel och promenera ner till kontoret för att hämta Cissis cykel i förrådet. Vi tog upp den, dammade av den och pumpade upp däcken. Då kom jag fram till att vi borde pumpa mina däck också för säkerhets skull, då märker vi att någon har snott ventilen från mitt bakdäck!! Så vi pumpar upp framdäcket och promenerar bort till Fältöversten och Järnia för att köpa en ny ventil.

Sen ska vi försöka sätta i den nya ventilen i cykeln, men det funkar inte! Den vill helt enkelt inte fastna där den ska. Så vi promenerar vidare ner på Jarla Cykel och Sport (Rådmansgatan) i hopp om att de ska ha öppet så att nån av dem kan hjälpa mig att sätta i ventilen ordentligt eftersom jag uppenbarligen inte klarar det själv. När vi kommer fram så har de stängt! Som tur är så ser jag nån inne i butiken, så jag knackar på rutan och frågar om han kan komma ut och bara titta på däcket och om han kan få fast ventilen. Han tycker det är konstigt att den inte fastnar, går in och hämtar en av sina ventiler för att kolla ifall det är ventilen som jag köpte som det är fel på. Det är det inte, det visar sig att hela slangen måste bytas ut. Så vi låser fast cyklarna där och promenerar bort till Taco Bar på Kungsgatan för vid det här laget är vi ordentligt hungriga.

Vi ville ju inte lämna cyklarna där alltför länge heller så i går så skulle vi åka och hämta cyklarna. Eftersom Cissi jobbade och jag absolut inte skulle klarat av att få in cyklarna i bilen själv så tog jag med mig norrmannen. När vi gick till kontoret för att hämta bilen så börjar det spöregna. Så mycket att jag inte visste om att det kunde regna så mycket i Sverige, sen började det hagla också. Men det gick ganska bra i alla fall. Fick köra med bagageluckan öppen, och blev omkörd av en liten tant som knappt såg över ratten, men vi kom tillbaks till kontoret helskinande. Men det var verkligen inte min helg. Till råga på allt så är jag förkyld nu också. Inte jätteilla, men tillräckligt. Hoppas det går över. Det hände ju grejer i helgen i alla fall. Alltid något! ☺

// This saturday me and my sister decided that we'd take our bikes and go for a bikeride around town. So we started off at my appartment, took my bike and walked down to the office to get my sister's bike out of our stockroom in the basement. So we got it out, cleaned it up and pumped up the tyres. While we were at it I figured we might aswell do my tyres as well, and that's when we noticed that someone had stolen the ventilator from my back tyre! So we pump the front wheel and decide to walk down to Karlaplan to buy a new one at Järnia (a hardware store). 

So when I try to put the new one in, it doesn't stay. Something's clearly wrong. So we decide to keep walking to a bicycle store to ask for help since I clearly can't fix this on my own. When we get there, the place is closed. Luckily for me I see someone in the store so I knock on the window and ask the guy if he could just come with me and tell me why I can't get it to stay where it's supposed to. So he checks it out and tells me that the whole tube has to be replaced. So we decide to just leave our bikes there and walk to Kungsgatan to get something to eat at Taco Bar. 

Now since we didn't wanna leave our bikes there for too long and risk them getting stolen, we decide to go get them on sunday. So since my sister was working I brought along a guy friend to help me load the bikes in my car. And on the way to the car the skies just open up and it started raining like crazy. I didn't even know it could rain that heavy in Sweden! 

But it worked out pretty well anyway. We got the bikes in the car, and I had to drive with my boot open. I also had a tiny little woman, who could barely see over her steering wheel, pass me over. But we got the bikes back in one piece, so it's all good. ☺ So even though it was a pretty chaotic and crazy weekend, it was still pretty good. At least stuff happened. ☺


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar