måndag 6 maj 2013

"VÄLKOMMEN TILL DHL FREIGHT, HUR KAN JAG HJÄLPA DIG?"

Jag ska boka 4 leveranser som jag lovat kunden att de ska gå i väg i dag. DHL's hemsida ligger nere, jag ringer då till DHL:

Den mekaniska rösten: För att boka transport, tryck 1
Jag: *trycker 1*
DHL's kundjänstmedarbetare: Välkommer till DHL Freight, hur kan jag hjälpa dig?
Jag: Ja hej, det är såhär att eran hemsida ligger nere och jag har fyra paket som måste i väg i dag. Kan du hjälpa mig med det? 
DHL: Har du en fraktsedel?
Jag: Nej, det har jag inte. Hemsidan fungerar som sagt inte... 
DHL: Nej vi är medvetna om det, men vi kan inte hjälpa dig om du inte har en fraktsedel.
Jag: Nähä... Men hur funkar det, hur får jag tag i en fraktsedel om eran hemsida inte fungerar...? 
DHL: Har du en sån fraktsedel som man fyller i för hand? 
Jag: Nej. 
DHL: Nä men då kan jag inte göra någonting. 
Jag (börjar bli uppenbart irriterad): Okej... Finns det något annat alternativ? Kan du göra en bokning, få en fraktsedel och sedan maila den till mig? 
DHL: Nej det går inte, vårt system fungerar inte så. Vi får inte ut några fraktsedlar, vi kan bara boka upphämtning. 
Jag: ..... Eh... Nähä, så vad gör jag då? Jag måste som sagt få iväg paketen i dag. 
DHL (som uppenbarligen inte är ledsen alls): Nej jag är ledsen men vi kan inte göra någonting om du inte har en fraktsedel.
Jag: Nähä, men tack för hjälpen i alla fall då. Hej då. 

Alltså vad är problemet??! Hur kan man ha ett alternativ som säger "för att boka transport, tryck 1" och sen så kan de inte boka någon transport?!?! På vilket sätt är det logiskt? Blir så trött på DHL. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar