måndag 22 april 2013

MIN MAMMA SÄGER ATT JAG BLOGGAR DÅLIGT

Hon är på mig som en igel med det, "du skriver lite tycker jag" *hint hint*. Jo tack, jag vet att jag gör det. Har inte haft ork och inte direkt känt att jag haft något att skriva om heller. Här kommer en liten update om vad jag gjorde förra veckan:

• Förra måndagen började det en ny tjej på jobbet, skönt med lite sällskap tycker jag, tråkigt dock att hon är gravid och kommer bytas ut om ca. 3 månader. Det var ju mindre roligt.
• Min syster har varit här igen (och kommer troligen komma tillbaka nu till helgen (dvs. lördag den 27e ungefär) tillsammans med resten av lilla familjen (mamma, pappa och Ross).
• Jag har drömt om att ha tillräckligt med pengar för att kunna köpa lite nya kläder och skor (framför allt ett par vita converse low tops och en ny vårjacka).
• Jag och Cissi såg Maria Montazami och hennes dotter Sara på stan i lördags. Fick mig att vilja ha en mor & dotter-dag med min mamma. ♥
• Jag och syster gick på bio och såg Jack the Giant Slayer. Ganska bra film, tror inte att jag kommer se den igen snart, men helt okej biofilm. ☺
• Cissi åkte hem i går (söndag) och jag städade hela lägenheten, duschade hunden och lagade äppelpaj.

Ja, det var väl typ det. Vet inte om det var så särskilt intressant, men varsåod, Mamma! Här kom det ett blogginlägg.


// My mom says I'm bad at updating this blog, which is true. I know I'm bad at this, I just haven't had any motivation or done anything that's worth writing about, but here's a short recap of last week:


• A new girl started at my job last monday. Too bad she's pregnant and won't be around for more than approx. 3 months.
• My sister was here again (and will most likely be back this weekend along with mom, dad and Ross ♥). 
• I've been wanting to earn more money so I can afford to buy some new clothes and shoes (mostly a pair of Converse low tops and a new jacket).
• We saw Maria Montazami and her daughter Sara at NK on saturday. Made me want to have a mother daughter day with my mom. ♥
• Me and Cissi went to the Cinema and watched Jack the Giant Slayer. A pretty good movie, but I'm not sure I'll wanna watch it again any time soon, but definitely a pretty good movie to watch a cinema. ☺
• My sister went back home, I cleaned the appartment, washed the dog and made an apple pie. 

Yeah that's pretty much it. Not the most exciting blog post, but at least my mom's happy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar