tisdag 29 januari 2013

TANKAR SOM SNURRAR

Det är mycket som snurrar i huvudet på mig just nu. Jag är nere i en svacka emotionellt (familjen och den som läst min blogg länge (om det nu finns någon sådan) vet att jag inte alltid mår så jättebra - och just nu är jag inne i en sån period), känner att jag måste ta tag i mitt liv och få det på banan igen.

Det sker ju förändringar i mitt liv just nu, vilket jag är väldigt glad och tacksam för. T.ex. så har ju länge velat bo själv och nu kommer jag att göra det. Men det är så mycket annat runt omkring som gör att ingenting riktigt faller på plats. En fråga jag börjat ställa mig är "vad vill jag egentligen göra med mitt liv?". Och det finns ju hur mycket som helst som jag vill göra, men alla dessa saker kräver pengar, pengar som jag inte har.

Alla vet att jag vill flytta till Kalifornien men detta kräver ju såklart pengar och visum och allting annat som man behöver för att kunna åka i väg till ett land som USA. Borde jag inte slå slag i saken och faktiskt börja fundera över hur jag ska kunna göra det? Inte på heltid kanske, och inte för alltid, men det är ju verkligen en dröm och ett livsmål jag har.
Jag vill resa och se saker, roadtrippa genom länder/stater som jag knappt visste fanns, men det känns oerhört långt borta just nu.

Oavsett vad så tänker jag inte gräva ner mig i den här dåliga känslan. Alla mår dåligt ibland, och det är okej så länge man inte låter det få övertaget. Jag ska ta mig till USA på ett eller annat sätt, troligen inte inom någon snar framtid, men det ska gå! ♥

I have so many ideas/thoughts going through my head right now. I'm in a bit of an emotional slump right now (my family and anyone's who's read my blog for a while know that I don't always feel that great, and right now is one of those times), I feel like I need to get my life back on track. 

There are a few changes going on in my life right now, which is great. For example; I've always wanted to live by myself - and now I'm going to. But there are so many things going on around this move that make me feel like nothing's falling into place. I've started asking myself "what do I really wanna do with my life?", and there are so many things that I want to do, most of which require money that I don't have. 

Everyone knows that I want to move to California, but that requires money, a visa, and everything else that you need to get into a country like America. So shouldn't I start thinking about how to make this thing work? Maybe not right now, and maybe not forever, but it is after all a lifelong dream and a life goal that I have
I wanna travel and see new places, go on roadtrips in countries/places that I barely knew existed, but that feels like a very far off dream right now. 

Either way, I'm not going to let this sadness get to me.  Everyone feels bad at times, and that's fine as long as you don't let it take control of your life. I will get to America some day, one way or another. Probably not in the near future, but it's gonna happen. ♥


- we♥it -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar