onsdag 9 januari 2013

I DAG KOMMER FLYTTLASSET

Japp! ☺ I dag kommer flyttbilen med mina saker! Känns så overkligt på något vis. En plats att bo som är min alldeles egen... ☺ Känns konstigt också, men mest bara bra.
Eftersom mor och far inte har någonstans att bo under tiden de är i Stockholm så får de bo hos mig under tiden de är här, så bor jag kvar i Huddinge så länge. Flyttar in "på riktigt" när de har åkt hem igen.

Det som kommer att kännas allra bäst måste ju ändå vara att jag slipper ha restid på nästan en timme för att komma till jobbet, nu kan jag gå! Att slippa stå och trängas med alla människor på pendeltåg och tunnelbana, utan att ouppmärksamma människor trampar/släpper väskor på min hund för att "han inte syns". Det kommer bli så himla bra! ☺

Yep, today's the day my moving truck comes with all my stuff! It feels unreal somehow, like it's not really happening. Having a place of my own, that's really just all mine... ☺ Feels a bit weird too, but mostly good. 
Since my parents don't have anywhere to stay while they're here, they're gonna live at my place and I'll move in for real once they've gone back home. 

The thing that's gonna be such a relief for me is that I won't have almost an hour to get to and from work, I can actually walk! To not have to get onto a full train/subway where people step on/drop their stuff on my dog because they "didn't see him" is gonna be great! ☺

- bild via google - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar