tisdag 20 november 2012

DAG 29 - MINA AMBITIONER

Nämen ska vi ta och göra klart den här listan nån gång då eller? Jag vet att jag har halkat efter med den här, jag har varit omotiverad och trött och har hellre suttit i köket, tittat på någon bra serie och målat naglarna än att ta tag i den här listan. Dåligt av mig, jag vet, men nu fixar vi det här.

Dag 29 - Mina ambitioner
Det är ett ganska svårt ämne det här. Ambitioner kan ju vara så mycket saker, i vissa fall vet jag precis vad jag vill men har svårt att visualisera hur jag ska nå dit. Jag vill ju som bekant flytta till USA (Kalifornien), men hur det ska gå till när man inte har särskilt mycket pengar undansparade det vet jag inte. Jag vill ha ett bra och utvecklande jobb som jag trivs med - men vad exakt det skulle vara för jobb det vet jag inte heller.
Jag skulle vilja ha möjligheten att skaffa en (liten) hund till. Jag vill tjäna så pass bra med pengar att jag inte behöver oroa mig över min ekonomi. Jag vill kunna åka på semester när jag känner för det. Jag vill resa till Afrika och se elefanter! Jag skulle vilja skänka pengar till välgörande ändamål, men jag har inte råd.

Som ni ser så är det så att det mesta jag vill göra i livet är limited because I don't have money. Det stör mig något så fruktansvärt att allting i livet är så styrt av pengar, och de som har pengar är inte medvetna om vad de har. De får gärna ge mig sina pengar i stället.

- bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar