torsdag 25 oktober 2012

JAKTEN PÅ NYA STÖVLAR

I går var vi på stan för att köpa lite grejer (jag behövde t.ex. ett svart linne att ha under den genomskinliga svarta skjortan som jag ska ha på mig på begravningen i morgon), fixa armbandet på min klocka och inhandla ett par nya stövlar.

Köpte ett par jättesköna och (enligt mig) snygga stövlar förra året på rean på Åhléns City. Enda problemet med de stövlarna är att de är för stora, jag har två sulor i de här skorna och de är ändå för stora. Alltså behöver jag ett par nya som sitter ordentligt på fötterna. Men sen när jag sitter i skoaffärerna och provar stövlar så får jag inte ner benen i skaften! På vartenda par jag provar dessutom! Blev väldigt illa till mods över att jag "har gått upp så mycket i vikt att jag inte ens kan få ner benen i ett par stövlar".

Okej, min värld rasade ju inte för att jag inte fick ner benen i stövlarna, men det blev lite jobbigt eftersom jag verkligen behöver nya skor. Får fortsätta leta helt enkelt.


- bild från spartoo.se -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar