måndag 29 oktober 2012

DAG 19 - DETTA ÅNGRAR JAG

Jag skulle vilja säga att det inte finns någonting som jag ångrar. Men så kan det ju inte vara...?

Nu har jag suttit och funderat en stund, men jag kommer på fullaste allvar inte på någonting som jag ångrar. Jag försöker verkligen komma på något. Ett tag efter att mitt ex dumpade mig så ångrade jag hela vår relation, varenda sekund kändes bortkastad. Kände att jag borde lyssnat till min magkänsla ca. tre år tidigare som sade mig att "det här är en dum idé, du kommer förlora din bästa kompis". Vilket också hände. Jag var fruktansvärt sur på mig själv och det fanns ingenting som kunde gjort att någonting vi gjort eller haft tillsammans hade varit värt det.

Men nu i efterhand så kan man ju se på det med lite andra ögon. Att säga att "ingenting var värt det, inte en enda sekund" kanske är att ta i lite. I bland är jag fortfarande sur på mig själv för vissa saker, men som sagt så tror jag på karma och lite också att "allt sker av en anledning", för att man ska lära sig något av det osv. Sen är det klart att alla beslut man tar i livet påverkar utkomsten. Jag tror verkligen inte att det finns någon allsmäktig person/ande/liknande som sitter och har inverkan på våra liv, men vissa saker lär man sig så mycket av att det kanske fanns någon mening med det. Så just nu i skrivande stund, och i the bigger picture så kan jag nog inte säga att jag ångrar någonting (kanske att jag smällde igen bildörren på mitt finger en gång, det var nog ingen större mening med det, bara jävligt klantigt).

- bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar