söndag 9 september 2012

SÖNDAG

Idag har vi inte gjort någonting över huvud taget. Eller jo, det har vi. Vi var på IKEA och köpte badhanddukar till mig (eftersom jag endast hade med mig EN handduk hit (tack vare mamma, egentligen så hade jag nog inte tänkt ta med mig någon handduk alls). Men innan dess så gjorde vi inte så jävla mycket.

Vi spelade ett spel som heter Yesterday:



Ganska så spännande spel faktiskt. Påminner mig lite om det där Rosa Pantern spelet som jag och Cissi spelade när vi var små (vart har det spelet tagit vägen förresten?? Skulle faktiskt vilja spela det igen!) fast mer spännande och med mindre Rosa Pantern. ☺

Jag har dessutom tagit mig för att bli (självutnämnd) matansvarig här. Eftersom vi kommit överens om att jag inte ska betala någon hyra och stå för maten istället så får jag ju automatiskt bestämma vad det är för mat som handlas och äts här. ☺ SCORE! Idag gav jag mig t.o.m. på att göra en marinad att lägga kyckling i. Det var tyvärr dåligt med olivolja på det här bygget så jag hackade upp 3st bitar vitlök (nu snackar vi inte vitlöksklyftor utan sådana som vi brukar ha hemma, runda) och typ en halv burk pesto, lite olja från Martins inlagda vitlök. Det står i ugnen nu, hoppas att det blir bra, jag är ju som bekant inte överdrivet bra på det här med matlagning. 

För övrigt så låste jag mig ute i går kväll när jag gick ut med hunden. Skulle ut i en 10min någonting bara så jag lämnade båda (!!!) telefonerna inne i lägenheten, tog på mig jackan och gick ut. Gick några varv runt innergården tills hunden gjort ifrån sig, stoppade handen i fickan för att plocka upp nycklarna, men där var det tomt! Så jag gick ett varv till, i hopp om att de skulle märka att jag var borta ovanligt länge, men det blev så fruktansvärt kallt så jag fick till slut ställa mig nere på gården och ropa upp till sjunde våningen "Micheeeleeeeee!!! Maaaaaartiiiiiiin!!!". Tror du de hörde mig då? Nej. Så jag skrek igen: "Micheeeeeleeeeeeeeeee, Maaaaaaaaaaaartiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!" och insåg att jag blivit en av de där puckona som står nere på gården och skriker konstiga saker (i våras var det nån gubbe som gick omkring och sjöng "det är tuffa tider" och ropade på någon som heter Eva, och nu senaste veckorna är det någon annan (eller kanske rent av samma gubbe) som skriker "HEJA HEJA HEJA!!!" vid alla möjliga konstiga tider på dygnet). 
Hur som helst, jag stod där i säkert en kvart innan Michele hörde mig, kom ut på balkongen och kastade ner sin nyckel. Det var en jävla tur det eftersom hunden satt där och frös han också. Kallt som fan var det. Lär nog inte glömma nycklarna och telefonen igen efter det här i alla fall. 

Nu ska jag gå och titta till kycklingen. Fridens liljor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar