söndag 24 juli 2011

STOCKHOLM


Hemma igen efter ännu en trip till Kalmar. Vi fick ett samtal förra fredagen från sjukhuset i Kalmar, farmor låg på hjärtintensiven med hjärtrusning, vatten i lungorna och dåligt syreupptag. Vi packade lite kläder och grejer och åkte sen ner till Kalmar med hundar och allt. Det tog nästan 5 timmar. När vi var framme på sjukhuset så kunde hon inte andas utan syrgas och vi trodde helt ärligt inte att hon skulle överleva. De ringde nästa morgon vid 8 och sade att hon blivit sämre. Vi slängde i oss frukost, rastade hundarna och åkte. Och, som jag sa till farmor, var att jag verkligen trodde att det var "ute med henne". Men hon repade sig. Hon mår väl inte toppen direkt, men hon klarade sig i alla fall. Fast ingen av oss trodde det. Hur hon lyckas överleva med cancer och kol och att vad det är, i över 7 år är fanimej fantastiskt!

Eftersom farmor kommer överleva detta även den här gången så kunde vi fokusera på hur mysigt det är i Kalmar. Särskilt när jag, syster och mamma tog en kvällspromenad i trädgården runt Kalmar slott. ♥ Jag älskar Kalmar helt enkelt, fast jag tvivlar på att jag skulle orka bo där. Det skiulle nog gå mig på nerverna ganska så fort.

Nu är vi i alla fall tillbaka i huvudstaden, och jag älskar nog Stockholm också tror jag. :P Pappa började dagen med att steka isterband till frukost ("man måste ju upprätthålla sånt som man vant sig vid") och jag har legat på soffan i princip hela dagen och vilat upp mig. Är fortfarande sinnessjukt trött efter den senaste veckan, men jag hoppas jag hämtar mig ganska så snart. Den 1a augusti (vilket också råkar vara min födelsedag, just saying...) börjar jag jobba igen.

Nä, ska titta på Bones, och sen gå ner till macken och köpa glass. Tjillevipp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar