onsdag 6 april 2011

DAGENS PINSAMMA ÖGONBLICK


Tänkte ta och berätta vad som hände på morgonen idag den 6e April.

Jag skulle ta ut hundarna i bilen, när jag kliver ut ur porten står det en kille utanför cykelaffären och röker. Han ser lite gangster ut men baggy jeans och en oversize hoodie med luvan uppe. Ozzy reagerar starkt på honom och blåser upp sig så mycket han kan, reser lite ragg och ser allmänt bister ut.

Jag fiskar upp bilnyckeln ur bröstfickan och öppnar bakdörren på bilen, Ross hoppar in. Ozzy hatar att gå in i bilen (att åka bil är tydligen helt okej, men att hoppa in i bilen är inte kul). Hur som helst så protesterar Ozzy när jag ska få in honom i bilen. Cykel-killen skrattar lite för sig själv, eftersom jag ser hur han skrattar så vänder jag mig mot honom och säger "han hatar att åka bil den här hunden" och ler. Snubben ler lite och garvar åt mig. Det gör inget, jag bjuder på det.

Jag böjer mig ner och lyfter in 30 kilos valpen i bilen, då ramlar min mobiltelefon ut ur bröstfickan. Bakstycket hoppar av och hela alltet studsar in under bilen. Jag sätter mig på knä och kikar in under bilen. FAN, hela skiten har rullat in och ligger typ mitt under bilen, alltså lite svårt att få tag i. Jag svär lite, kastar in väskan och mössan på passagerarsätet, stänger bakdörren och lägger mig raklång på marken och gräver efter mobilen. Cykel-killen står kvar och hånler. Till slut får jag tag i telefonen, ställer mig upp, borstar av mig, och sätter mig i bilen. Precis innan jag ska köra iväg så slänger jag en blick i backspegeln och upptäcker att jag ser ut som proffesorn i Tillbaka till framtiden i håret! Cykel-snubben kastar iväg ciggen, skrattar och går in.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar