tisdag 28 december 2010

IGÅR VA EN RIKTIG PISS DAG...


Och det blev (tro det eller ej) bara värre ju längre dagen gick...

♠ Jag hade glömt att ta mediciner som jag skulle, och fick panik för det.
♠ Pappa var sur för att jag aldrig kommer ur sängen i tid (tycker han).
♠ Jag kunde, pga. ovanstående, inte fokusera ordentligt på det som behövde göras på jobbet. Så allting tog 3 gånger så lång tid som det borde ha tagit.
♠ Syster och jag åker till Söder för att byta ringen jag fick av henne i julklapp (den va något för liten, ville ha en större). Men den fanns inte i en större storlek (fast jag tycker sjukt mycket om ringen så jag behöll den i alla fall).
♠ Vi kutade omkring på stan för att hinna införskaffa diverse prylar innan vi skulle gå ut å äta middag med familjen, vilket resulterade i att jag blev sjukt svettig och äcklig.
♠ Vi kommer fram till restaurangen, den är stängt. Fast pappa hävdar att bror har bokat bord till kl: 7.
♠ Pappa svär i andra änden av luren att vi ska leta efter "en skylt, och bredvid den skylten finns en stooor dörr. Där är det!".
♠ Vi hittar stället, går in å väntar för att nu är föräldrarna våra sena.
♠ Jag ska gå på toa och fattar inte hur man låser dörren eftersom den låses med magnetlås.
♠ Menyn på stället var tråkig, servicen var dålig (brödet var dock supergott)....
♠ Och när jag ska beställa en efterätt (som antingen kommer lyfta hela den tråkiga dagen och den dåliga stämningen), väljer jag den som det inte står någonting om nötter i.
Servitrisen kommer med efterätten och det är nötter i efterrätten!! Jag kunde för fan ha dött!

Slutsats: Jag höll på att bli nötförgiftad på restaurangen, fick ingen annan efterätt eller kompensation för att jag faktiskt likaväl kunde ha svällt upp och fått andnöd och förts akut till sjukhus pga. dem. Och nötterna gör att jag blir akut sjuk mitt i natten. LYSANDE slut på en sjukt kass dag...


Idag ska vi passa på att få det att bli en bra dag! Mor, syster och jag kanske går på bio och ser Megamind eller nåt. Och idag undviker vi alla typer av nötter (då inkluderas idioter. :p).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar