måndag 23 augusti 2010

- MÅNDAG -


Jag har aldrig egentligen haft något automatiskt inbyggt hat mot måndagar, men om någon dag skulle kunna få mig att bli en måndagshatare så är det idag.

Sov typ 6h i natt efter att ha rastat hunden med två av barnen som bor i vårt hus. Grannpojken på 8 år som bor på vår våning och en tjej på typ 7 som bort tre trappor under. Grannbarnen (alltså de mittemot oss) verkar ha skvallrat för sina kompisar på innegården om att vi är jävligt kul typer som bor på femman. Missförstå mig rätt - jag har inget emot barnen (detta betyder dock inte att jag har ändrat min åsikt om att någon dag själv skaffa egna barn. Självmord vore en trevligare upplevelse än att föda barn, och det är jag ganska säker på) det är bara det att det blir lite intensivt när de är hemma hos oss typ varenda dag. Har jag nämnt att grabben är vapentokig också?

Och stackars hunden då!! Stackars stackars Ross! Han älskar barn (mest kanske för att de leker mer med honom än vad någon annan gör) men när fem ungar ropar hans namn samtidigt, och dessutom bråkar om vem som ska få hålla i kopplet, så blir det liksom lite för mycket för honom. Han bara säckar ihop i en liten (okej, ganska stor) hög på marken... Tror att vi skippar att ha barnen med på promenaden ikväll (även om jag borde erkänna att jag kanske har aningens svårt för att säga nej till dom).

I alla fall, sov allstå ca. 6h efter en ganska intensiv kvällspromenad och sen upp kl. 06:00 för att jobba till 5 - på världens i särklass tristaste kontor. Wihoo! Kan ni inte riktigt känna hur irriterande detta är? Och det är två timmar kvar dessutom... *suck*
Såg en kul video på Nour el Refai på Raw Comedy Club. Hon är jävligt grov, men det gillar jag. :) Sjukt kul insikt om män och kvinnor.. Har ingen ork att leta fram länken just nu men sök på den för det var typ dagens höjdpunkt.


Juste! Kusin-Alex hade spelning i lördags. Syster stack hem tidigt men jag stannade kvar. Det blev några kul lekar och skitsnack runt ett runt bord på en pub. Det gillas! Jag hade kul i alla fall. :D
In other facinating news: köpte jag mig en tidning idag. Cosmo med Katy Perry på framsidan... Den var okej. Tycker alla "tjejtidningar" har dalat. Man behöver dom liksom inte längre. Bloggarna har liksom tagit över. Modebloggar, sex- och relationsbloggar, matbloggar, träningsbloggar... Vad ska man med tidningar till egentligen?
Shit, kom precis på att jag måste välja ut två "outfits" till Modelhouse på torsdag. :S YIKES! Får be syster hjälpa mig...

Nu har jag vräkt ur mig tillräckligt för idag. Tänker försöka få de kommande timmarna att gå fortare och sen gå hem och ligga på soffan en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar