fredag 13 augusti 2010

- Bättre en rövare i poolen än en polare i röven -


Det har min bror sagt! :P Hahah.

Det var längesen jag skrev något så jag tänkte att det var dags för en liten uppdatering. Har dessvärre inte så mycket att skriva om, så vi får väl se hur det faller sig på när jag är klar.

Har bett Hanna att vara min referens till Hundstallet. Tack snälla! :love: :) Hoppas det går vägen. Ross må vara valpig som bara fan, men han är trots allt 8 år och han orkar liksom inte hänge med tempot när jag är ute och springer. Och för att vara helt ärlig så vågar jag inte dra ut i skogen och springa utan hund. Jag tar hellre ett liv att skällsord och sura, ignoranta människor som droppar kommentarer om mig och min hund resten av livet (för det ska dom sita i! För övrigt så kan man ju undra vilken människa som påstår sig vara livrädd för hundar verkligen stannar och skäller ut mig för att jag har en Rottweiler. Då är man uppenbarligen inte tillräckligt rädd) än att ta risken att vara ute i skogen alldeles ensam en mörk höstkväll utan hund.
Min hund är mitt skydd. Ett slående exempel på det är om jag t.ex. promenerar Ross vid Humlegården sent en fredag/lördag kväll och en massa fullt folk är ute - och man t.ex. möter ett gäng grabbar som tror att de är "all that" - som normalt sett kanske skulle försöka stöta på mig eller göra klängiga närmanden absolut inte vågar komma i närheten pga. hunden. Jag ÄLSKAR när det händer. Och jag älskar när jag är ute och går på Gärdet och Ross går fot bredvid mig hela tiden (okej, nästan hela tiden - ibland kommer det ju nån löptik och då är det kört. :p) och inte springer fram och hälsar på alla hundar han ser utan att jag säger att det är okej - och folk frågar om jag har gått någon dressyr kurs med honom. :) När tanterna med sina små pudlar hör att jag har tränat honom själv utan hjälp blir de alldeles paffa, och troligen imponerade (men med tanke på att de säkert inte vägermer än Ross själva så kanske de är imponerande att en ganska tunn tjej som jag själv kan ha koll på honom :P).
Folk får vara hur ignoranta som helst. Det stör mig inte, det är deras problem.

Vad har jag gjort mer...? Hmm... Mitt paket från H&M kom igår. Ska fota de nya skorna jag köpt, de är skitfina - har ingen aning om när jag ska använda dom men annars så ser de ju himla fina ut om de står på en hylla i mitt rum. :P

Kusin-Ella har varit och blivit fotat på Modelhouse och gav de mitt namn på folk som kanske skulle vilja göra samma sak. Så någon dag ska jag väl dra mig dit också och få professionella foton tagna. :) Ascoolt ju!

Nä, tror det får räcka såhär nu. Blir liksom lite för mycket text annars.
Gå in på systers blogg och kolla videon som hon och hennes kompisar gjorde till All Time Low. Ska lägga upp videon på den här sen också hade jag tänkt, men den var svår att hitta bland alla andra "All Time Low fan videos" som finns på YouTube.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar