onsdag 7 juli 2010

- National ENCOCLYPPEDIN!!! -


Världen är så full av krångliga ORD! Som National Encyclopedin t.ex. som jag ALDRIG lyckas uttala rätt (se rubrik - det går åt helvete hela tiden). Jag tror att - medans resten av familjen (utom mamma) har dyslexi när de skriver - jag har dyslexi när jag pratar! Jag lyckas nästan alltid uttala bokstäver åt fel håll. Det enda som blir fel när jag uttal encyclopedi är att jag vänder på Y:et och O:et. Mamma skrattade så hon höll på att storkna.

Syster kan - trots sitt nu mycket nyktra tillstånd - fortfarande inte uttala Massachusettes... :S
Förresten, angående just det ordet så tar vi ett "quote of the day" inlägg senare. Det var så klockrent! Ibland får han till det, min far. :P Ni får se sen.

Jag har också "avslutat" en teckning till. Det skulle föreställa en naken man som står och lutar sig mot en vägg.... Egentligen är den inte avslutad alls, men det blev så fel med proportioner och grejer att jag bestämde mig för att avsluta den när den var halvfärdig och rita av den en gång till senare.
Den blev klar igår och jag kallar den "man som kliar sig i röven". Egentligen så har snubben, på fotot som jag ritade av, handen precis över rumpan bakom ryggen, men eftersom jag inte kunde få till handen så kapade jag hela bilden strax under svanken - och därför ser det nu ut som snubben står och kliar sig i rumpan.

På tal om rumpor förresten, jag har nu varit i frankrike i totalt 5 dagar, och de enda av mina kroppsdelar som inte är bruna just nu är min rumpa och min navel (tydligen är det väldigt svårt att bli brun i just naveln...). :D Inte illa för någon som normalt sett inte lyckas bli brun alls - över huvud taget. Jag är t.o.m. (hör och häpna) brun i ANSIKTET!!! :D

Imorgon bär det av till Nice för inköp av nya solglasögon. Mina har repats... Tror jag satte mig på dom.. :S



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar