söndag 4 juli 2010

- Jag är myggmat -


Japp, ni läste rätt. MYGGMAT. Jag vaknade imorse med typ 17 helt nya fina myggbett på diverse ställen på kroppen. Lagom mysigt sådär. Nu har myggmedel införskaffats och jag har sprejat bokstavligt talat HELA JÄVLA KROPPEN!!! Ja utom innanför trosorna då, men där kommer dom väl ändå inte åt mig, de äckliga små krypen? :S I annat fall sprejar jag mig där också imorgon kväll.

Det här låter skitkonstigt, men minns ni (framförallt mina kvinnliga medsystrar) när man var liten, och på semester med familjen, och man kunde springa omkring och gapa och skrika, skratta tills man grät, snubbla, skrapa knäna, bygga sandslott och t.o.m. sitta på restaurang endast iklädd trosor???!!!! Det minns jag. Kanske eftersom jag just nu sitter nästan precis så som jag gjorde när jag var fyra år, nästan naken (pga. myggmedlet), i ett supervarmt land, och äter glass..
Hur enkelt (och befriande! :P) är det inte att nästan va näck? Allvarligt nu, om du tänker efter riktigt ordentligt så har grabbarna det jävligt bra. De kan springa nästan näck - i bara badbyxor/shorts på sommaren, och dra på sig ett par jeans, en skjorta och ett par blanka skor när de ska vara finklädda. Och de kan stå upp och kissa precis var som helst!!
Om jag ska gå ut bland folk så måste jag åtminstone ha på mig slappa shorts över bikinin och helst ett linne också om man ska tralla runt på stan utan att folk ska titta snett på en. För att inte tala om när man ska klä på sig finkläder och faktiskt försöka vara snygg. Högklackat, korta klänningar/kjolar, alltid bh etc etc. Livet är orättvist! Om jag skulle springa omkring nästan näck i bara trosorna och gorma, och sen ställa mig och (försöka) kissa på ett träd som ligger bra till så skulle ju folk tro att jag antingen var hög på något eller psykiskt störd (fast troligen både-och) och sen skulle jag garanterad bli haffad av polisen och/eller inspärrad på psyket.
Och det är när jag tänker på sådana här saker som jag är extra glad över att jag just nu sitter på en altan i min egen trädgård där jag kan göra vad jag vill utan att folk tycker att jag är helt dum i huvudet (för det vet familjen redan om) eller bli inlagd! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar