onsdag 5 maj 2010

- Mätt och glad -


Nu har jag ätit, gick ned till Subways, det ligger precis här nedanför. Stod en Australiensare (tror jag, ibland har jag svårt att skilja på Aussie dialekten och någon konstig brittisk brytning) i kassan. Han var söt. :) Och så blev jag på extra bra humör för att han inte pratade svenska och jag faktiskt fick prata engelska för en gångs skull. Jo, jag pratar ju med mina engelsktalande vänner relativt ofta men då över MSN så det blir liksom inte alls som att faktiskt verbalt spotta ut ord (ja, hur fan pratar man annars om man inte är verbal undrar du? Jag vet inte, just go with it). Det var i alla fall en utomordentlig lunch, rostbiff macka med sallad, tomat, oliver och majonäs. I en meny blev det en dricka och en kaka också! :D

Sen kilade jag under vägen (ja i tunnelbanegången alltså, då slipper man vänta på rödljusen!) - där det stod en kille och spelade gitarr och sjöng superfint, mådde lite dåligt för att han sjöng jättebra och jag inte hade några pengar på mig. Man kan ju inte direkt kasta åt honom mitt betalkort. Han sjöng fint i alla fall - och in på apoteket och köpte nässpray. Sen gick jag in en snabbis på köpcentret Ringen och kollade runt lite. Köpte ett nytt rött nagellack också för det gamla var slut, typ hallonrött. Mycket fint. Produktiv lunchtimme må jag säga. Resterande fyra timmar kommer väl mest gå åt till meningslöst surfande och möjligtvis några korsord...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar