fredag 7 maj 2010

- Citat farmor -


Vi pratar i telefon, farmor och jag (angående prinsessorna av någon anledning):

Farmor: Det är BRA av Madeleine att sticka till New York!!
Jag: Mmmm...
Farmor: Men däremot Victoria och Daniel!! De är STABILA!

Jag slutar med mitt "mmm-ande" och börjar skratta som en tok. Farmor låter som ett frågetecken (hur ett frågetecken låter? Inte säker, just go with it!).
Vänder mig till syster och säger "Cissi, farmor sade att prinsessan Victoria är stabil!!!" Hon himlar med ögonen och skrattar.

Nu är det ju så att kära farmor inte ens vet att Dr. Alban finns, eller att han påstår sig vara just STABIL ("jag är Dr. Alban, stabil som fan!"). Eller hur Kebabhuset lät när de imiterade honom, eller att Dr. Alban i princip myntat yttrycket "att vara stabil". När man löser korsord (såsom jag ofta gör) och det står "Stabil Dr." i rutan så är svaret alltid "Alban". Inga undantag!! Hahahah. Okej, värdelöst inlägg, men jag tyckte det var kul. :D

Sängdags!! Imorgon hittar man mig i Väsby.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar