onsdag 28 april 2010

- Vad hände med vädret? -


Imorse när jag gick upp så sken solen som en stor gnistrande diamant av lycka på en klarblå himmel, så jag drog bara på skinnjackan över den supertunna vita skjortan jag valde att ha på mig denna soliga dag. Tänkte att "det kanske är lite kyligt nu på morgonen men det lär ju bli supervarmt sen!", stoppade ned solbrillorna i väskan och stack. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...

Det känns verkligen som att jag inte gjort annat än att blogga idag. När telefonen inte ringde fanns det liksom inte så mycket annat att göra... Funderar på olika saker jag kan införa i bloggen för att organisera det hela lite bättre. Har fixat lite nya kategorier och fipplat lite. Sen är det det där med designen kvar då, vete fan vad jag ska göra med den.... Den är ju redan ljus och "somrig" men jag vill nog kanske ha det hela lite enklare... Enfärgat kanske? Äh, jag vet inte. Känner mig kreativ men får inget utlopp för det idag. Jag ritade ett öga på ett block när jag jobbade med det var typ allt..

Nu sitter far min och pratar om hur han gått ned 3½ kilo på en vecka genom att trampa omkring på den där töntiga maskinen han har där uppe... Tänk vad man måste genomleva. Jisses! Man blir så trött... Nu tycker ju inte han att den är töntig, han tycker de här träningsmaskineerna är fantastiska och jag kan för mitt liv inte förstå varför! Om man ska ut och springa, gå UT och spring då! Ut i skogen och gå, få frisk luft, ombytande miljö... Vad finns det som är negativt med att gå ut i skogen och springa? Jag fattar noll. Att motionera inomhus är för mig ett helt otänkbart begrepp. Jag kan möjligtvis tänka mig att lyfta vikter inomhus, men där går gränsen.

Nej, jag babblar. Dags att sätta mig med en tidning tror jag. Kanske måla naglarna sen. Nu ska jag slappa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar