söndag 18 april 2010

Vad hände med helg-tv?


Kommer ihåg när man var liten och kunde spendera hela dagar framför tv:n och tycka att det var bra. What happened to that? Sitter och bläddrar mellan alla dessa tv-kanaler vi har och det finns verkligen ingenting bra att titta på!! Vad hände med helg-tv:n egentligen? I vintras fanns det Men in trees, Top Model (även om det egentligen är ett ganska dåligt program...), My boys, Scrubs, How I met your mother och en massa andra bra program. Det bästa jag kan hitta nu, i väntan på att tvätten ska bli klar, är Quack Pack på Disney Channel... Vilket kan vara underhållande, men eftersom jag sett i princip vartenda avsnitt så är det liksom inte lika kul längre... Om det inte kommer något avsnitt som ag inte sett på flera år. Då kanske det kan vara värt att titta på.

Jag skäms inte för att erkänna att ja, jag är snart 22 år gammal och tittar på Disney Channel typ varje dag. Det där med att de dubbar alla engelskspråkiga serier är egentligen astöntigt, men på npågot sett så ger det humorn i grejer som Hannah Montana och Wizards på Waverly Place nogot bättre humor. Det är faktiskt himla skönt att stänga av hjärnan och kolla på sådana grejer när man inte orkar bry sig riktigt. Underbart intelligensbefriande faktiskt.
Sen så finns det faktiskt vissa skämt och ordvitsar som är hur kul som helst nu när man är "vuxen" som man inte förstod alls när man var liten.

Så Quack Pack it is. Förresten tyckte jag att Knatte, Fnatte och Tjatte var ascoola i den här serien när jag var liten eftersom de skulle föreställa vara tonåringar, var lite rebelliska och kaxiga. De var coolast! :p




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar