fredag 23 april 2010

- Underbar dag i solen ♥ -


Jag och mamma har fikat!!! ABOUT TIME!! Took fucking ages. :p Vi började med att jag tappade bort min kamera, som jag hade för mig låg i min väska men kunde inte hitta den där. Så vi sket i det, tog mina solbrillor och så gick vi.

Det första som hände när vi klev ut geom porten var att en fiskmås seglade ned, nuddade nästan huvudet på mig, och landade på trottoaren mitt framför oss. Jag skrek "MAMMA!! EN FISKMÅS, KOLLA!!" med världens lyckligaste röst precis när två killar i min ålder, som såg ut att vara lite konstnärligt lagda, gick förbi. De kollade på mig som om jag vore helt dum i huvudet. Hahah, jag gillar sådana blickar. Jag är lite knäpp, jag tycker att fiskmåsar är en av de ballaste fåglarna och jag tycker inte att det är pinsamt att (oftast tillsammans med syster) brista ut i en random macarena dans när vi är ute och handlar. Antingen det eller någon form av skönsång à la "far jag kan inte få upp min kokosnöööööt". Jag gillar blickarna. Jag tycker om att få folk att ha något att skratta åt när de kommer hem på kvällen.

Som idag t.ex. när mamma och jag var inne på nya Åhléns på Östermalmstorg och tittade på smycken, jag hittar en ring med två "intertwined" hjärtan på som jag ville ha. Följande scen utspelar sig:
Jag: Mammaaaaa. Kan inte du köpa den för att symbolisera vår superstarka mor-och-dotter kärleeeek? Och så, när folk ser den så kommer de fråga var jag köpt den och jag kan svara att "den har jag fått av min mamma" och de skulle säga "men gud vilken söt mamma du har!", och jag kan svara "Jag vet!" och så kommer de önska att de hade en lika snäll mamma som jag har! :D".
Och detta rabblade jag i ultra-rapid medans det stod en kvinna i medelåldern bakom oss, och när jag vände mig såg jag hur hon log. Då gjorde det inget att hon tyckte jag var knäpp. :)

I alla fall, efter det där med fiskmåsen vandrade vi upp mot Odenplan, och när jag rotade efter min vattenflaska i väskan så hittade jag min kamera!! :D Vi gick in i en skoaffär, Apoteket, och köpte glass på 7eleven. :) Jag åt en såndär B&J's glass... vet inte vad den heter men det är den som är två kakor med glass emellan. FRUKTANSVÄRT god!! 27 spänn är något övedrivet för en glass, men den var värd varenda krona! Tog en bild och skickade till bror min. Han ringde upp och frågade hur det kändes att ha spenderat typ hela sin lön på bara en glass. Jag svarade att det kändes bra i själen! Hahah. :p
Vi gick in lite på Åhléns på Odenplan, och gick sen till Waynes Coffee på andra sidan vägen och satt ute i solen i typ 40 minuter. ♥ Åt en supergod macka med italiensk salami och brieost. :) Älskar brieost. Saknade frankrike lite där. Så till den milda grad att jag plötsligt utbrast Vive la France, utan anledning. Tror det var någon form av nostalgi som växte fram när vi satt där i solen och jag tänkte på en restaurant som pappa och jag åt lunch på i Nice när vi var på den där franskakursen för typ 3 år sen. Måste ha varit det..
Sen gick Marie Picasso förbi, fast jag såg inte att det var hon, iklädd en "Team Picasso" hoodie.
Jag: De är med i Marie Picassos kör!!!
Mamma (suckandes): Du ditt blindstyre, det där VAR Marie Picasso!
Jag: Jahaaaa!

Sen bestämde vi oss för att sticka iväg till Östermalmstorg för att kolla på "nya" Åhléns (ja, det är fortfarande nytt för oss) för att mamma ville det. Köpte lite smink, några ringar och mamma köpte sig ett par skor. Okej, mamma betalade för alltihop men tack vare mitt klubbkort så fick vi 200:- så jag tycker att den skulden är återbetald redan! :p


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar