fredag 30 april 2010

- Svart man spelar fornnodisk gud -


Detta hittade jag på Dagens Nyheters hemsida. Jag kan inte riktigt relatera till varför detta ska vara ett problem. Jag tycker det verkar vara världens bästa idé! Att bli upprörd över det här är lika korkat som att inbitna kristna vägrar inse fakta att Jesus faktiskt vad jude. Vad finns det för nackdelar med att en svart man spelar nordisk gud? Och nu säger jag inte detta pga. min förkärlek till det bruna folket, utan tycker bara att det är skitlöjligt att det ska uppstå sådan dramatik över det här. Jag vill se den filmen! Fast jag tycker det hade varit coolare om en svart man faktiskt fått spela Thor, snarare än att någon som mest liknar Dolph Lundgren får göra det.

Fler intressanta nyheter, Belgien ska förbjuda användandet av burka eller heltäckande slöja på offentlig plats. Tydligen bilr då Belgien det första landet i Europa med att göra detta. Rätta mig om jag har fel, men Frankrike har väl redan gjort det för längesen?? Där är det förbjudet enligt lag för t.ex. skolbarn att bära slöja/burka/nikab eller annan heltäckande slöja för ansiktet när de är i skolan eller på offentlig plats. Det lär ju gälla alla och inte bara skolbarnen.. Tror faktiskt inte jag har sett en enda människa "ute bland folk" i Frankrike iförd någon form av slöja över huvud taget nu när jag tänker efter.

Annars fanns det inte så mycket intressanta nyheter. Det är i princip samma nyheter skrivna på ett nytt sätt. Att folk ens orkar läsa tidningen egentligen...
Hittade däremot ett väldigt läsvärt inlägg den här bloggen. Läs, läs, läs. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar