torsdag 8 april 2010

. Snabba ryck .


Jag hann ju fan inte mer än att gå ifrån hundstallet innan de ringde tillbaka! Det ringde en Helene från Hundstallet idag när jag var ute och letatde efter lämpligt fik tillsammans med mamma och syster. De kunde inte hitta numret till en av mina referenser och ville att jag skulle maila numret till dom. Men hon lät super-positiv, de hade en valp kvar. Den som är störst i kullen, lite stöddig och "självständig"... Ha, jo vi vet ju vad det betyder. Skulle ta en jävla tid att lära den hunden någonting, låter som att den skulle kunna vara lite som Iggy var. Iggy var alfa-hanne nummer ett. Störst, bäst och vackrast. Vek sig inte för någonting, fan vad envis han var. Det är nästan löjligt.

I vilket fall som helst, så verkade de vara supernöjda med mig i alla fall. Men vi ringde till vår uppfödare idag för att kolla lite med henne vad hon tycker om amstaff som hund sett, och fick samtidigt reda på att hon har någon som letar hem åt en treårig rottis-tik för att ägaren ska flytta till Thailand och jobba. Så nu blev det lite intresse konflikt här. Om den här tjejen inte kan hitta ett bra hem till sin tik, så avlivar hon hellre hunden. Det visar sig att hunden varit misshandlad förut och någon idiot har avlat på henne innan hon ens fyllt två år. Det är åt helvete! Det ska fan inte kunna hända! Vi skulle ringa till henne och erbjuda oss ta hunden. Den jycken har bra stamtavla och allt men har blivit så illa behandlad att det är läskigt. Hunden på Hundstallet kommer alltid hitta ett hem, men den här stackarn kanske blir avlivad istället. T.o.m. pappa är med på det här med rottis-tiken så nu ska vi ringa tills telefonen blir så varm att den brinner upp!

Annars så har jag vart på stan med mamma och syster hela eftermiddagen, gick tills vi fick ont i fötterna. Jag fick ett par jeans i "boyfriend" modell från H&M och ett par skor (de också från H&M förresten) av mamma. :) Tack mamma!
Sitter just nu på soffan och kollar "Design Simon och Thomas" på trean. Den här människan hade ju typ byggt om sin tvåa så att man skulle kunna ha kollo där! Det var fan skrymslen och vrår typ överallt. Fyndigt - javisst, men praktiskt.. inte särskilt. Och nu har de bestämt att hela köket ska bli grönt! Jisses.

Nej, tror jag ska ta och hoppa in i duschen, och byta lakan i min säng. Ska på genomgång hos Telenor imorgon. Får se vad det kan bli för spännande. Med tanke på att min uppgift kommer att vara att sitta och pyssla och göra mobilsmycken så kan det ju inte vara alltför avancerat. :p

Här kommer en bild på grej som jag tänker köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar