måndag 12 april 2010

. Sjukling .




 


Typ såhär skulle man kunna beskriva hur jag mår just nu. Var ute en kort promenad med hunden nyss och bara den lilla dunsen när hissen stannar var tillräckligt för att göra mig yr och synen något suddig.... Undrar vad det var jag fick i mig igår egentligen. Verkar oerhört misstänkt tycker jag, man kan väl inte bli sådär sjuk av en vanlig grillkorv??


 


Här blir det inte mycket gjort. Astrist, lillasyster var hemma idag hon med. Hon försov sig och orkade nog inte bry sig antar jag. Så vi spenderade dagen med att se på Disney Channel och slötitta på filmer som gick på tv. Ja, och så den där korta promenaden med jycken då. Och nu sitter jag här på soffan igen, nedkurad bland en massa kuddar och hoppas att Alvedonen jag stoppade i mig nyss kan ge sin verkan så jag kan gå och duscha. Bara för att man mår dåligt behöver man ju inte lukta illa.


 


För övrigt har vissa funderingar upptagit mest av min tankekraft. Sånt som har med en viss person att göra, väntar fortfarande på en bra förklaring. Jag fattar inte vad det är som ska vara så jävla svårt. Jag är den som borde må dåligt, och faktum är att jag - kanske inte behöver, men - förtjänar bättre. Jag råkar tycka att jag är en bra människa. Att jag är en smart, stark tjej som har hur myckey som helst att ge. Som ger allt nästan hela tiden, att man ska behöva mista den människa som man haft mest tillit till, som man litat mest på är åt helvete! Och jag håller med alla som är "på min sida" och han är - just nu i alla fall - helt jävla rubbad och dum i huvudet (det finns ju en chans att människan läser detta och använder någon översättar-sida, då måste man ju faktiskt få ur sig budskapet på något sätt, eller hur? ;) haha).


 


Vad mer? Bortsett från illamåendet och att min hjärna känns som den var gjord av Jell-O, så mår jag sjukt bra ska ni veta! :) Det är vår, solen skiner, blommorna knoppar och blommar för fulla muggar, det är inte långt kvar till sommaren och jag har kollat in en drös med långlänningar som jag vill köpa. :) Livet är för jävla underbart. Med lite tur så får jag min pollenallergi-medicin imorgon också, vilket innebär att jag kan gå ut utan att ögonen geggar igen och jag kan andas som en normal människa - utan att låta som att jag får en astma-attack var tredje minut. Det ni! Asnöjd. Då kanske man rentav kan åka ut till kusinerna, kela med katten och ha grillkväll.


 


På tal om kusinerna så blev middagen sjukt lyckad! Vi kom fram till att syster, jag och lill-kusinen gillar bruna män, att vi borde göra resan till frankrike som vi gjorde förra sommaren till något vi gör varje år, och all lill-kusin E är sjukt lik pappas farmors mor (vilken röra det blev det där nu då...). Far min hittade något gammalt porträtt-foto på henne och man ser verkligen var E fått sina drag ifrån. Helt sjukt, undrar vem jag är lik..? Haha. Det ska vi ta reda på! :)


 


Nu ger snart mitt dator-batteri upp här så det är nog dags att lämna skrivandet. Alvedonen har börjat verka och jag känner mig i alla fall liiite bättre än innan. Dags att hoppa in i duschen tror jag. :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar