lördag 3 april 2010

. Påskafton .


Tråkigaste påskafton ever... Hände typ ingenting alls. Jag gillar påsken, trodde nästan att påsk skulle få ta över som min favorit-högtid efter julen men det kommer så mycket skit emellan hela tiden. Så jävla trist.
Fick däremot ett jättefint halsband i mitt påskägg. :) ♥ Ska försöka bli bättre på det här med att fota grejer ut mitt liv och lägga upp här. Just nu googlar jag mest på grejer och så sätter jag ihop de till ett fint kollage. Ska försöka se till att det kommer upp ett fint kollage på alla mina nyinköpta smycken också - inklusive det jag fick i påskägget såklart. :)
Får ta igen det här med påskafton någon annan dag. Typ gå och fika med mamma eller nåt...

Eftersom det dessutom är lördag idag igen så är det ju Körslaget också. ;) Jag vet att jag är urnördig som sitter och kollar på det här varenda jävla lördag, men man blir faktiskt superglad när man tittar på det här. Undrar om man kan gå med i någon lokal kör eller nåt... Undrar om det finns... Jag kanske blir sådär barnsligt lycklig av just körsång eftersom jag varit med i skolkörerna i princip sen jag började skolan - och har inte sjungit i nån kör alls sedan jag slutade nian 2003 - och man blir faktiskt himla glad av att sjunga i grupp. Helkul.

Jag har funderat lite på det där med att gå på audition för Caroline af Ugglas lag och sjunga något fint och på hur tusan det skulle se ut (och låta, haha!). Men jag har fan inte kommit på något vettigt. Undrar om hon skulle komma ihåg mig... Jag gick på dagis och högstadiet med hennes lillasyster, men det som står ut mest skulle ju va nån vinter i mitten av '90-talet då jag bestämde mig för att - trots att jag är allergisk mot absolut alla sorters nötter - äta en valnöt (trots att det är den nöt som jag är absolut mest allergisk mot) vilket slutade med att jag - såklart - blev fruktansvärt sjuk och spydde ned deras heltäckningsmatta. :( Det komiska i det hela var att systern i fråga aldrig glömde bort det och att när vi träffades för första gången på ca: 7 år, var det första hon sa till mig "Helena!!! Gud va kul! Kommer du ihåg när vi va typ 5 och du spydde ned vår matta???!! Hahahah!" :) Hon har alltid varit gullig. Lade till henne på facebook häromdagen, får se om vi tar upp kontakten igen.
I alla fall Körslaget var det ja! Så taktiken att komma med i Carolines lag är alltså att jag ska köra på att jag borde få vara med för att jag "känt" henne länge och att jag var med i samma kör som hennes lillasyster under högstadiet. "Körvana" helt enkelt. Inte lika slående som konceptet till pontare (finns att läsa lite längre ned, det står "Körslaget" någonstans i titeln), men jag jobbar på det. Det är ett work in progress. :p Jag kanske har kommit på något bättre till nästa vecka... Vi får se hur det går! :)

Nej, nu tänker jag strunta i det här, kolla på resten av Körslaget och heja på Oscar. Tycker fortfarande att det är skitkul att han är med! :) För er som har missat det så är han med i Mojjes lag, den långa snubben med mustasch och en röd slinga i det svarta håret. Ifall det var någon som var intresserad. :p


Vi hade en kanin som såg ut precis såhär. Fan vad jag saknar den kaninen. Han brukade ligga på min mage och gosa när jag såg på tv. ♥ Vi gav bort båda kaninerna när vi flyttade till Sverige igen, kändes inte helt okej att de aldrig skulle få springa ute i någon trädgård längre. Han var skitfin i alla fall. Världens underbaraste gnagare! :)


 


Sen har Helena Lax fått sin lilla son nu också, vet det eftersom jag läser Sandras blogg. I början när alla fick veta att Hedda var gravid så hade folk från McD's blandat ihop våra telefonummer och jag fick en hel drös med sms där det stod saker i stil med "hörde att du ska bli mamma!! Super grattis gumman!" och jag fattade ingenting. Haha. Sen kom jag på att de måste blandat ihop tel. nummren eller vilken Helena det var som väntade barn. Så grattis till henne och Sandra som numer är superstolt tvåbarns-moster. ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar