tisdag 20 april 2010

- Lista -

Har ett behov av att skriva något, men kände att jag inte direkt hade något vettigt att säga (nej, jag vet... När är något av det jag skriver här egentligen vettigt?), så jag snodde en såndär grej där man ska lista grejer om sig själv. Tog den från en av systers kompisars blogg.
Så här kommer den i brist på annat att skriva.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Då var jag 11 (och ett halvt ;p) år, bodde i frankrike, lekte kull på rasterna, lärde mig engelska flytande och badade hela dagarna när jag kommit hem efter skolan. Älskade historia läxorna, tittade på svenska filmer och stod ut med att syster sprang omkring och sjöng Pokémon låtarna på franska. Blev sur för att Iggy (vår första hund) snodde och bet sönder mina favoritsandaler, skrattade när han blev arg på mamma, tog hennes telefon och bet sönder den i tusen bitar. Träffade Hanna, badade lite till, tog hand om tre nyfödda fågelungar som hade trillat ur boet och landat på vårt matbord på uteplatsen. De första två dog redan första dagen, den tredje klarade sig ca: en vecka. Den bodde i en tändsticksask. :)

2) FEM SNACKS DU GILLAR

är ingen direkt snacks-människa, men får väl försöka.

♥ Blomkål med dip.
♥ Engelska Prawn Cocktail chips.
♥ Flingor (det borde stå högst upp, käkar så mycket flingor att jag nästan ÄR en flinga :p).
♥ Knäckebröd med salami
♥ -

3) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:

♥ Köpa en egen lägenhet och flytta hemifrån. Helst en liten takvåning med en liten trädgård högst upp på ett hustak. :)
♥ Uppfylla drömmen om att flytta till Amerika
♥ Se till att mamma och pappa får bygga sig sitt drömhus i frankrike och leva ut resten av sina fina liv där (lillasyster kan få bo hos mig på mitt tak. Cissi på taket! :p)
♥ Har man en takvåning måste man ju inreda den också! ;) så inreda mitt nya hem!
♥ Köpa en mustang (för länk till bild, se tidigare inlägg).

4) FEM DÅLIGA VANOR

♥ Dålig på att städa
♥ Spenderar nästan hela min månadslön på mindre än en vecka efter att jag fått den (dock vill jag poängtera att det inte är särskilt mycket pengar vi snackar om med tanke på att jag inte har ett heltidsjobb, har knappt halvtidsjobb om man ska vara helt ärlig).
♥ Käkar alldeles för mycket skräpmat och tränar alldeles för lite.
♥ Hemskt dålig på att sortera tvätten efter att jag har tvättat.
♥ Det kan ta mig flera veckor att plocka ur en resväska efter det att jag har rest nånstans. Spelar ingen roll om väskan var full eller har typ 5 plagg i.

5) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

♥ Lårhöga stövlar. Fast jag måste erkänna att Matilda såg grymt cool ut i sina med ett par mörka jeans till.
♥ Såndär blus med massa volanger och skit på.
♥ Baddräkt. Tycker det är gräsligt fult med baddräkt om man inte är simmare.
♥ Magtröja, det misstaget gjorde väl varenda unge som var mellan 7 och 12 år i mitten av 90-talet?
♥ Högklackade flipflops. Vem faaaan var det som kom på den dumma idén??

Den sjätte frågan var att lista fem personer som man skulle vilja fyllde i den här. Men jag kom inte på några, så det fick va! :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar