onsdag 28 april 2010

- LÅÅÅNGT frågeformulär -


Snoode det här från facebook. Tycker frågorna är ganska bra. Orkar inte översätta själva "frågorna" till svenska för det skulle ta en halv evighet.

Förresten, jag hittade en fruktkorg... Och en mandarin! Men den var för svår att skala så det sket sig...

Det här lär väl få tiden att gå. Är så fruktansvärt hungrig så det är inte klokt!! Ska det vara så svårt att hitta en lättskalad mandarin??




The Basics





































Hair Color:Blond

 

Eye Color:Blå

 

Height:Ca: 1.75, kanske något mer... Det var ett tag sedan som jag mätte mig..
 
Relationship Status:Nyligen singel.

 

Religious Views:Tycker inte om religion över huvud taget. Tror att alla människor skulle komma bättre överens och ha mer förståelse för varandra om religion inte fanns.


 

My Favorites





























































































Favorite Color:Tror inte jag har någon... Det ändras så ofta.

 

Favorite Car:Jadu... Skulle inte direkt säga nej till en Mini Cooper... Men en Mustang är drömbilen. Har länkat till en bild på en sån i nått inlägg längre ner... Men har glömt vad inlägget hette. Ni får leta.

 

Favorite Movie:Lords of Dogtown och American beauty.

 

Favorite Hobby:Har nog ingen hobby... Tror att bloggandet har blivit min hobby, det är skönt att skriva av sig ibland. Även om jag bara skriver massa strunt. :p

 

Favorite Song/Singer:Switchfoot, Augustana, 12 Stones, Goo Goo Dolls, Chris Daughtry, Lifehouse Oasis, Seether... Det finns fler. Men det får räcka så.

 

Favorite Book/Author:Tisdagarna med Morrie. Fruktansvärt bra bok!! ♥

 

Favorite Vacation Destination:Vill åka till Amerika, Afrika, Thailand... En massa olika ställen. Men just nu ligger nog Frankrike rätt högt upp på listan eftersom mina studerande vänner har sommarlov snart och/eller går ut skolan och kommer förmodligen åka "hem" då.

 

Favorite Food:Allt, jag är ett matvrak. Men Sushi och räk- eller kycklingsallad är hur gott som helst!

 

Favorite Restaurant:I Cannes så var det "Pink Shark", en sushi-restaurant som hade världens bästa sushi. Men till min stora besvikelse så har de lagt ned och finns inte längre!!! :(

 

Favorite Animal:Giraffer och elefanter. :)

 

Favorite Store:H&M och Gina Tricot när det gäller kläder... Indiska har fina dekorationsprylar, och IKEA har bra bokhyllor. :p haha.

 

Favorite Baby Name:Gretchen!!! :p Hahah, nä jag skoja bara. Det började för flera år sen att jag sa att jag skulle döpa min framtid (om jag får någon) dotter till Gretchen, men jag tror inte att det blir så i alla fall. :p

 

  


 

This or That














































































































































Chocolate or Vanilla:Båda! ♥ Fast helst vanilj med chokladbitar i. Det blir ju inte mycket bättre än så.

 

Big Mac or Whopper:Whopper. ALLTID Whopper. Men å andra sidan har jag faktiskt aldrig ätit en Big Mac... Trots att jag jobbade på Donken i ett halvår. Hahah.

 

Coke or Pepsi :Light cola. Fast helst Fanta.

 

Beer or Wine:Gillar inget dera. "Lätt alkohol" blir päroncider i sådana fall. Eller vilken cider som helst.

 

Coffee or Tea:Tycker egentligen inte så mycket om varken te eller kaffe. Har ju börjat dricka en hel del kaffe på mornarna i alla fall bara för att "kicka igång systemet".

 

Apple Juice or O.J.:Apelsinjuice till frukost, äppeljuice till allting annat.

 

Summer or Winter:Vår eller höst. Fast nu när man bor i Sverige igen får det nog bli sommar faktiskt.

 

Cats or Dogs:Hundar tror jag. ♥ Gillar ju katter också, men är man allergisk så har man inte mycket val här..

 

Boxers or Briefs:Boxers.

 

Rain or Shine :SOLSKEN!!! ♥ :) Vad annars?

 

Chips or Popcorn:Popcorn.

 

Salty or Sweet:Både och, surt godis är en storfavorit hos mig. Syster och jag brukar fråga i godisaffärerna vilket godis de har som är surast, köpa det och gå därifrån. Fast det brukar aldrig vara surt nog..

 

Plane or Boat:Flyplan, men bara för att jag blir sjösjuk. Älskar båtar annars.

 

Morning or Night:Jag älskar tidiga morgonar men min kropp vill inte riktigt vakna förrän efter 12 någon gång...

 

Walk or Drive:GeJag går överallt, finns ingen anledning till annat när man bor mitt inne i stan. Fast jag älskar verkligen att köra bil. Vill gärna ta motorcykel-körkort också någon gång i livet.

 

Money or Love:Båda helst. Men jag skulle nog välja kärleken över pengarna. (Tyst pappa, jag vet att du tycker det är korkat, men jag är sån!! :p)

 

Breakfast or Dinner:Frukost. Klarar mig inte utan frukost. Åt en fjuttig macka till frukost idag för jag hann inte mer, och var hungrig igen typ en timme senare.

 

Forgiveness or Revenge:Forgiveness (vad heter det på svenska??? "förlåtelse"??), jag är ingen revancsh-lysten människa. Å andra sidan har jag svårt att förlåta folk också beroende på vad de har gjort... Hahah. Fan vilken bångstyrig människa jag är!

 

Paint or Wallpaper:Jag brukade tycka att det var finare med målade väggar, men när jag var ute och handlade "art supplies" förra veckan så såg jag en superfin tapet. Så nu vet jag inte längre.

 

House or Apartment:Ett litet enplanshus. Hus och lägenhet i ett liksom! :D


 

Do You?


















































































































Have Any Pets:Japp,. men det har nog alla som läst det här skräpet ett tag redan förstått. :p Lilla Ross. ♥

 

Have Any Children:Verkligen inte!!! Tanken på att ha barn själv skrämmer mig något vansinnigt. Vi får se hur det känns om sisådär 10 år.

 

Smoke:Nope.

 

Drink:Japp, fast det blir väl typ en cider till middagen nån gång ibland.. Och massa saft och vatten annars.

 

Exercise:Inte direkt... Jag promenerar ju en jävla massa men det är inte så att jag "motionerar". Hatar att motionera.

 

Love Your Job:Just nu är väl jobbet ganska smidigt... Fast jag tycker inte jag får jobba tillräckligt!! Någon som vill anställa mig??? SNÄLLA?

 

Like To Cook:Nja... Jag tycker väl mer om att äta.

 

Play An Instrument:Nej, men jag skulle vilja kunna spela gitarr. Är en riktig sucker för akustisk gitarr...

 

Sing:Jovars. Men om jag sjunger bra sen det vet jag inte. Föräldrarna påstår det och syster sa en gång att jag borde sjunga Disney låtar, men jag vete fan...

 

Dance:Det var ett tag sen... Funderar på att börja med "street/jazz". Har ju bara dansat street innan, skulle va kul att se hur det blir när man blandar det med jazz...

 

Speak Multiple Languages:Japp. 3 stycken t.o.m. Eller två i alla fall. Svenska och engelska. Oftast "svengelska" (vilket totally should count som ett tredje språk!!! Hahah. :p), franskan är oerhört rostig men det fixar vi nog! :)

 

Ice Skate:Har inte åkt skridskor sen jag var typ 11 år... Känns som att det skulle kunna sluta med katastrof om jag började nu.. Vi får se nästa vinter!

 

Swim:Japp! :) Älskar att bada.

 

Paint:Inte sedan jag hoppade av bildlektionerna när jag var 16. Är bättre på att rita med blyerts. Ska slipa kunskaperna där lite först så får vi se om jag börjar måla igen.

 

Write:Nu gör jag ju det. Om bloggen räknas. Annars skriver jag bara mail och sms. :p

 

Ski:Jag har aldrig åkt skidor!!! Jag vet, rena skammen att vara svensk och aldrig åkt skidor. Testade en gång när jag var ca. 11/12 år men det slutade med att jag tog av mig skidorna och gick ned för backen..


 

Have You Ever






















































































Stolen Anything:Typ 2 gånger (Ja mamma, det vet du om). Men det var verkligen pytte grejer.

 

Been Drunk Before Noon:Nope. Förhoppningsvis blir jag inte en sån som super sig redlös innan lunch.

 

Got Caught Telling A Lie:Jag ljuger inte särskilt ofta, och om jag gör det så är det garanterat en "vit lögn"... Så jag tror inte det...

 

Got A Speeding Ticket:Nej, inte än. Förhoppningsvis slipper jag det... Fast jag är ju min fars dotter och vi gillar att köra fort... Någon dag händer väl det också..

 

Been Arrested:Nej.

 

Littered:Klart jag har skräpat ned lite någon gång. Men jag bär faktiskt hellre med mig skräpet i väskan än att slänga nåt på marken... Det kanske är mest för att jag har fått för mig att om jag slänger något på marken så kommer det nåt litet stackars djur och äter upp det och dör. Och jag får dåligt samvete bara jag tänker på det... :s

 

Cheated On A Test:Har jag säkert, kommer bara inte på något just nu. Det var ju ett tag sen man gick i skolan och hade prov över huvud taget.

 

Failed A Class:Massor av gånger. Business Studies var inte en lätt match kan jag lova.

 

Screened Your Phone Calls:Hela tiden. Man undviker ju folk man inte vill prata med. Fast oftast så gäller det jobb så jag svarar ändå.

 

Eaten Food Off The Floor:Hell no. Aldrig i livet. Fast jag har ju ätit sånt som jag tappat på golvet ifall det räknas?

 

Wished You Were Someone Else:Njae... Det har jag säkert, men just nu så är det ganska trevligt att vara jag.

 

Cried During A Movie:Tror inte det, men det har varit nära några gånger. 7 pounds t.ex. är en film som jag verkligen fick hålla tillbaka tårarna när jag såg.


 

Other


























































Describe Yourself In One Word:Ehm... Bara ett ord? Det blir svårt... Får gå med loving, på engelska. "Kärleksfull" på svenska blir så specifikt tycker jag.

 

Biggest Fear:Livrädd för spindlar. Det är det hemskaste jag vet.

 

Your Proudest Accomplishment:Komma över en långt pågående depression. Det är jag extremt stolt över. :)

 

#1 Priority In Your Life:Skaffa mig ett bra heltidsjobb som jag trivs med så jag kan flytta ut till Ropsten med min fina hund.

 

Dream Job:Någonting som gör att man vill gå till jobbet på morgonen. Vet inte vad det är än men det löser sig nog.

 

Special Talents:Eh... Tror inte att jag har någon. Fråga de som känner mig bäst. De vet nog.

 

Place To Visit Before You Die:Samma som "drömresmålen" som jag listade långt upp; Amerika och Afrika.

 

Song Played At Your Funeral:

Usch vad hemskt. Det skulle väl vara något som får folk att le när de minns mig. Tror jag... Något som ger personerna någon form av lugn i sin sorg. Det skulle nog vara bra tror jag.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar