fredag 30 april 2010

- Igång igen -


Så, nu har jag ätit lunch och är mätt och glad. :) Därmed börjar bloggandet igen bara för att fylla dagen med någonting som kanske, med lite tur, kan likna effektivitet.

Lunch åt jag - som vanligt - på Kouzina. Idag åt jag kyckling med tzatziki. SJUKT gott med tzatziki, normalt sett är det liksom huvudmålet och resten tillbehören. I alla fall när jag gör det själv (vilket oftast är godast, eftersom jag är grym på att göra tzatsiki! :D). Bror skrattade när jag bad honom förklara för "Skumpi" hur jag gör tzatziki.. Han bara river ned allting med ett rivjärn och klämmer ut vattnet med händerna. Jag däremot, skär gurkan i lagom långa bitar, lägger upp dem på typ 3 olika skärbrädor, häller salt på alltihop och väntar på att gurkan ska börja "svettas". Då torkar jag av den med en bit papper, vänder på alla gurkbitarna och saltar och väntar lite till. Sen skär jag långa, ganska tjocka strimlor, och blandar med typ grekisk yoghurt eller creme fraiche eller nåt. Det tar typ en halvtimme men det blir mycket godare så!!

Hittade ett frågeformulär till som jag funderar på att fördriva tiden med... Fast det känns något överflödigt att publicera mer än två frågeformulär samma vecka. Så istället tänkte jag länka till två barndomsminnen!! Normalt sett skulle jag lägga upp bilderna själv, men eftersom jag sitter vid en jobbdator på ett kontor där jag inte är särskilt ofta kändes det lite dumt att spara bilderna bara för att sen lägga upp dem här. Vi kan börja med den här, Dundermusen!!! Den hade vi inspelad på VHS precis efter Starzinger! Det var bror min som påminde mig om vad han egentligen hette idag på lunchen. För några dagar sen skrev jag ju om det, fast jag trodde han hette supermusen. Det gjorde han inte! Dundermusen var det alltså. :p
Bild numero deux: Greve Dracula, som anka. Kommer inte ihåg någonting om den här serien egentligen, men när jag hittade den här bilden kom jag på att vi nog fan har den inspelad på nåt gammalt videoband också... Men jag kan verkligen inte komma på vad tusan skiten handlade om!! Sen kom jag fram till att dagens ungdom (alltså barn) inte vet vad riktig underhållning är. Dagens barnprogram är INGENTING jämfört med det som visades på min tid. Fan vad gammal jag låter! Hahah. :p "På min tid", men ni fattar.

Nu tänker jag gå och hämta de där supergoda choklad/kola grejset som jag åt imorse vid en halv tio ungefär, så får vi se vad jag kan hitta att skriva om sen. :p


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar