fredag 30 april 2010

- Framsteg gällande morgondagens klädval -


Kom fram till ett par "morotsbyxor", svarta, som vi köpte på H&M häromdagen. Frågan nu är bara vad jag ska ha upptill?? Kanske mammas vita, nästan genomskinliga, skjorta nedstoppad? Det är reservplanen i alla fall, jag tycker egentligen inte om kombon pösiga byxor-pösigt upptill men det kanske blir så i alla fall. Tänkte rota igenom systers garderob, vilket kan bli svårt med tanke på att typ alla hennes kläder ligger slängda på hennes golv i olika högar - eller i tvättkorgen - så vi får se hur det blir med morgondagens workoutfit. Jag hade egentligen tänkt mig något trikå-aktigt, utan puffärm, så det är slimmat upptill och pösigt nedtill. Blir så stressad när jag inte har allting klart i huvudet....

Imorgon är det valborg... Har aldrig riktigt gillat valborg, känns mest som en dålig ursäkt att supa sig dyngrak. Hur kul är det egentligen? Undrar om man kanske skulle ta och dra ut till Skansen och titta på brasan där... Eller var kan man hitta en redig valborgseld någonstans när man bor inne i stan? Kanske man skulle ta och åka ut till Danderyd och skrämma slag på folk.. Det skulle ju kunna vara riktigt roande... Hahah, vad fan hette den där jävla udden där alla Djursholms-ungarna söp sig fulla varje helg?? BARACUDA!!! Hahaha. Jag var där en gång. På valborg dessutom, var vidrigt. Alla vandrade omkring i mörkret, svårt att se, man vet inte vad man klev i men man hörde att det stod någon och spydde i mörkret några meter bort. Tjejer grät, grabbarna hånglade upp andra brudar och gjorde så att tjejerna grät ännu mer, folk förlorade oskulden i buskarna vid stranden, och de äldre tjejerna gjorde slut med sina killar som hånglade med andra bara för att sen kasta sig i famnen på någon annan kille för att göra första killen avundsjuk. Allt var rent kaos. Och jätteäckligt!! Första och sista gången jag någonsin var där. Jag fattade aldrig grejen med att hänga där i mörkret på helgerna. Då var jag hellre hemma på fredagkvällarna och busade med lillasyster (som då var 9 år), spelade Playstation och åt hämtpizza.

Nu när jag tänker tillbaka på tiden i Djursholm och alla dessa människor inser jag ju hur stark jag måste varit fast jag bara var 13 år. Som inte gav efter för grupptrycket och följde med de andra ut på nån random udde och söp mig så full att jag inte kom ihåg vad som hade hänt när helgen väl var över. Ska man verkligen behöva göra allt det där när man är så ung? Det undrade jag då också. Tyckte att jag var så ung att jag hade massor med tid på mig, hela livet är ju kvar, varför växa upp så fort? Varför denna vilja att vara coolast, supa mest, var den som var först med att förlora oskulden till någon kille på gymnasiet och som sedan dumpade en så fort det blev måndag igen? Vad var poängen? Jag är stolt över mig själv för att jag stod emot, för att jag inte brydde mig om allt det som alla andra verkade tycka var livsviktigt. Sen hade jag ju andra grejer jag gjorde istället. Som när jag som 14-åring tog fler hål i öronen. Då tyckte jag att jag var ascool, för det var ingen annan som hade något annat än bara ett hål i varje öra och typ pärlörhängen (fy fan för att växa upp med ungarna i Djursholm!!!). Jag var den enda som hade fler hål i öronen och jag tyckte jag var asball. :) Ensam, men fan cool i alla fall. Hahah.

Nej, nu är det dags för mig att gå och sova så jag orkar upp 06:30 imorgon. Tack mamma för att du tog hunden ikväll! ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar