torsdag 29 april 2010

- Det här med sidvisningar och sånt... -


Jo, jag har undrat över en grej ganska länge nu som jag inte riktigt kan greppa. Det här med sidvisningar och unika besökare... Vad är grejen? Hur funkar det? Finns det någon vänlig själ som har lust att förklara logiken för mig?

Frågorna är alltså följande:
Vad är sidvisningar? Jag kan förstå att det är hur många gånger en specifik sida har visats den dagen. Dummare än så är jag ju inte... Men om jag själv ändrar designen t.ex. och öppnar min blogg för att se hur det ser ut "på riktigt", alltså inte bara genom att "förhandsgranska", ändras det då?
Det här med unika besökare... Räknas det typ en besökare per IP-adress? Eller är det personer som följer bloggen och läser dagligen?? Det är det här jag har mest problem med att förstå.
Idag t.ex. så har jag haft 55 sidvisningar och 14 "unika" besökare... Jag förstår inte riktigt hur det gick till.. Help please.

Skulle vilja förstå hur det här funkar. Så kan någon snäll människa försöka göra det hela lite klarare för mig? Tack. ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar