fredag 9 april 2010

. Dagens eskapader .


Har varit och matat pippin Leila. Sist vi vaktade fågeln så kastade hon mat på mig, vilket hon inte gjorde idag. :)
Såhär nöjd var hon när vi hade bytt vatten och gett henne både frön, sallad och frukt.



Tycker hon ser lycklig ut. :) Det gick ju bra det där, hon såg lite fundersam ut först när vi kom. Men det gick ju bra sen. Hon verkade extra nöjd och glad (och förvånad) när jag började vissla. Fast jag har ju aldrig varit särskilt duktig på att vissla men försöka duger och hon verkade nöjd och glad. Så jag blir stolt, jag har gjort framsteg med fågeln! :)


Sen tog vi hundarna och åkte ut till skogen och tittade på Myskoxar! Jag försökte mig på att råma för att kalla in kossorna, men det gick inget vidare... Jag lät nog mest som om jag var magsjuk... Syster brölade på som fan! Och kom på att om man ska få de att svara så "måste man låta frågande"!!! Och ta mig fan om de inte svarade!! Hahah, gud vad vi garvade!


Och om typ en kvart ska vi gå och äta middag på Kina Muren med kusinerna. :) Det var längesen så det blir skitkul. Jag är taggad! :) Alex och jag hade ju en del bus för oss i somras när vi åkte till frankrike, men det var nog år sen som vi hängde tillsammans alla fyra. Spännande grejer det här. Ladda kamerorna!


Avslutar med en bild på Ross och den rosa mössan som han hittade någon gång förra veckan. :)


 



♥x♥x♥


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar