tisdag 20 april 2010

Brunch!


Fick det bli idag. Tänkte kliva upp vid 9 men somnade om efter att klockan ringde. Sov så himla gott. :) Det händer inte ofta kan jag lova, så det är stort mina vänner!

Har insett att varje gång jag skriver något här så börjar jag med "sitter på soffan och...", fan vad trist egentligen upptäckte jag. Men det är så, jag sitter alltid på soffan framför tv:n när jag skriver. Just nu glor jag på Efter tio och dricker islatte. Det kanske inte är en islatte egentligen... Jag har ju gjort den själv... Det var i alla fall två kaffe... eh... kaffepluttar? Vet inte hur jag ska uttrycka mig här, men ni vet hur det ser ut när man köper kaffe på kaféer och de liksom lägger kaffet i den där manicken som man sen sätter fast i själva maskinen?? (FAN vad jag är dålig på att förklara) I alla fall, två såna kan man säga, MASSA mjölk, typ 5 sockerbitar och två stora skedar O'boy blandat i en shaker med krossad is. Vet inte vad jag ska kalla det, men gott var det i alla fall. :) Kände att jag behövde koffeinet men ville inte dricka varmt kaffe, så sådär fick det bli istället.

Har två möten inbokade idag! Som Petter sa; Det går bra nu, kompis det går bra nu! Så är det. Egentligen ville jag dra med min mor ned på Söder idag och utforska lite. Fick nys om en bra affär som säljer smycken där. Ringar har blivit min nya obsession. Ringar och långa halsband. Eftersom min garderob numer består av, i princip, bara enfärgade plagg så vill jag dra till med lite balla smycken så jag får behålla det rockiga i mig ändå.
Och även om det inte verkar så, så är det väldigt sällan som mamma och jag gör något tillsammans. För att ge en bild av hur sällan vi umgås (fast jag bor hemma) så lovade hon mig att vi skulle ta en dag och umgås bara hon och jag, gå ut och fika, fönstershoppa etc.... Det var förra hösten och det har fortfarande inte hänt. Haha. Det är ingen som haft tid helt enkelt.

Nej, nu skiter jag i det här, tänker dricka min knasiga kaffe-blandning och kolla på bröllopsklänningar i Efter tio.
Jag är skiträdd för giftermål, eller rädd kanske inte är rätt ord. Men jag tror inte på äktenskap egentligen. Varför vet jag inte, mamma och pappa har ju varit gifta i över 20 år och har inte tagit kål på varandra än... Men det är något mysko med äktenskap, fast jag älskar verkligen brudklänningar. Men det kan vi ta någon annan dag! Morsning!


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar