fredag 30 april 2010

- Bra start på dagen... >_< -


Eller kanske inte... Det blev smått kaos nu på morgonen eftersom jag inte kunde hitta en enda tröja som passade ihop med de där satans morotsbyxorna... Som dessutom var för stora i midjan på mig visade det sig. Kaos utbröt. Jag tappade bort strumpbyxor (fast jag hade på mig dom i förrgår), hittade inte linnet, testade att stoppa ned skjortan i byxorna men det blev oerhört fult (synd eftersom det där skjortan är det mest bekväma klädesplagg man kan tänka sig!), så jag tänkte att jag kunde ha kjol till men eftersom det möjligtvis kan börja regna idag var det ingen bra idé det heller. Så et slutade med att jag, tio minuter innan jag skulle vara på jobbet, bytte kläder helt och hållet. Det blev svarta slitna jeans, med en vit gles-stickad tröja och svarta stövlar. Inte alls vad jag hade tänkt mig ifrån början... Men det duger. Inte direkt en "arbetsanpassad" outfit med tanke på att det här snarare är något jag skulle ha på mig vilken dag som helst.

Kom ca: 5 minuter sent också, men det kunde ha blivit mycket värre om mamma inte hade varit hemma och kunde köra mig. Däremot om vi hade fixat cykeln hade jag ju kunnat ta mig hit själv... *hint hint* :p Vi har nämligen tappat bort cykelnyckeln och måste därför bryta av låset. Pappa har t.o.m. varit duktig och skaffat ett nytt lås, men det hjälper ju inte mycket när man inte ens kan få ut cykeln ur cykelrummet...

I alla fall, dagen började rätt taskigt men förhoppningsvis så blir det bättre. Eftersom det är valborg så lär väl inte telefonen ringa särskilt mycket idag, frågan är bara vad jag ska hitta på under tiden... Det lär nog bli en hel del bloggande bara för att få tiden att gå... Nu tänker jag leta intressanta artiklar på Aftonbladets hemsida, återkommer om jag hittar något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar