torsdag 1 april 2010

. 1a April :) .


Var på lite halvtaskigt humör förut men så kommer man hem, slår på fyran och får se en hel drös med kycklingar! Bara deras underbara pip får mig att vli alldeles varm i hjärtat. :) ♥ Dessutom kommer det vara en 8 veckors hundvalp där snart också. Säg vad ni vill om Förkväll och Carolina Gynning och co. men jag tycker faktiskt att det inte är så illa. Däremot var det astråkigt när hon den andra var med... Nu kommer jag inte ihåg vad hon heter, men ni vet vem jag menar. Hon med håret... I alla fall så tycker jag att hon drog ned programmet ganska så rejält, inte kul alls att titta på. Men nu är det betydligt bättre, ett gäng tjejer som verkar hur gulliga som helst. Carolina kanske är aningens översminkad och kanske lite fåfäng, men som person tycker jag att hon verkar supertrevlig.

Jobbade idag också. På Venue Retail Group, men eftersom det är påsk så fanns det inte särskilt mycket att göra. Ska jag vara helt uppriktig så satt jag nog och löste korsord mest hela tiden. Träffade också en urgullig tjej som kom dit för att ha möte med någon och medans hon väntade så pratade hon med mig. Hon hade superfina byxor, riktigt höga i midjan, lite pösiga. Såg ut som en typiskt konstnärlig människa (kanske berodde det lite på att hon hade en kamera över axeln, men jag tyckte det syntes på byxorna!).


♥♥♥


För övrigt så har det hänt grejer här de senaste dagarna! :) Har varit ute och lämnat ut Printline kataloger med far min i två dagar. Har jagat nya kunder som bara den. De har fått en katalog med reklamprylar som kunderna kan trycka på, ett introduktionsbrev och en liten gul godisburk med en kyckling på med en glad påsk-hälsning. Var inne i TV4-huset också, på vägen ut kliver Malou von Sivers ut genom hissen, hon pratar i telefon. Pappa hör rösten och jag riktigt ser hur det glittrar till i ögonen på honom när hör hennes röst (trots att han fortfarande inte kände igen henne alls). Så i bara farten så vänder han sig om, drar upp en liten gul godisburk ur jackfickan och sträcker fram den till Malou och säger "Varsågod, en liten påskhälsning!" ler stort och går därifrån.
Jag tyckte det var kul eftersom jag tittar på Efter tio mer eller mindre varje dag (de dagar jag inte jobbar vill säga... Vilket är i princip varje dag, haha). Stackars Malou såg först nästan rädd ut, pappas helomvändning var ju ganska hetsig, men sen läser hon på burken ler, skrattar lite och säger tack. :) Hon verkar också vara himla gullig. Jag gillar henne. Sen så tycker jag att hon var riktigt fin i håret också. Såg den morgonen att hon hade klippt lugg, blev find tycker jag (att jag sen har lugg själv har faktiskt, tro det eller ej, ingenting med saken att göra).

Sen så ringde jag Hundstallet i tisdags. Jag ska dit på intervju den 7e. :) Hoppas, hoppas, hoppas att de tycker att jag skulle vara en vettig ägare till någon av deras Amstaffvalpar. Ross börjar bli lite gammal, jag behöver någon som jag kan följs med mig ut och springa i skogen. :) Åååh jag är så spänd!!! Känns jättekul. Och om jag inte skulle få någon hund av dom så vet jag att den hunden kommer få ett bra hem i alla fall. Så vi får se hur det går det där... Men håll tummarna för mig nu!!!

♥♥♥




♥♥♥

Lillasyster och jag har också suttit och skissat på hur våra eventuella tatueringar ska se ut. Jag vill ha tre tassavtryck. Det visste jag redan, men det jag har svårt för här är placering. Det är där det blir problem. Syster min ska ju som ni kanske vet få en tatuering i födelsedagspresent nät hon fyller 18. Då ska vi tatuera oss tillsammans är tanken :) (hur det blir med det sen det återstår att se, men planen är i rullning i alla fall).


Något som vi vill ha också är en exakt likadan tatuering. Skissen på den är hittils ett hjärta med något snirkligt mönster uppe och nere. Man skulle kunna säga att det är som vingar. Det är ett work in progress, men det är kul att sitta och skissa och planera. :) Men det ska vara jätte enkelt och "stilrent". Inga stora grejer här inte. Liten, enkel och "ren" är nyckelorden. Tror att det skulle kunna bli hur fint som helst, och en jättebra grej att göra tillsammans med tanke på all skit som vi har fått gå igenom. Har varit jävligt jobbigt ibland och det kan ingen ljuga om. Men nu är ju allt okej igen. :) Tror att det blir en kul upplevelse. ♥

Nu tänker jag hitta på något annat. Glad påsk! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar