tisdag 9 mars 2010

. Måndag och "workoutfit of the day" .


Måndag var det ja. Har tittat på Svenska Hollywood Fruar ikväll, såhär lagom till internationella kvinnodagen. Haha, tyckte det passade. ;p

Maria Montazami är forfarande min absoluta favorit-fru. Och den där besattheten med toffsar och läppstift gör mig oroligt nog påmind om pojkvännens facination angående just toffsar, och mitt eget beroende av lypsyl. Kombinerat skulle man kunna påstå att vi är Maria Montazami... I vilket fall som helst så tycker jag att hon är, på något sätt, ascool och jättekul att titta på. Hon är ball, så är det bara.

Sen hade jag tänkt börja med en ny grej varje dag (sen att jag faktiskt kommer hålla mig till detta och att jag faktiskt gör detta varje dag, det är mer eller mindre sannolikt).
Tanken är i alla fall att jag ska börja upp "workoutfit of the day" varje dag eftersom vissa av mina kära vänner är ganska nyfikna på hur jag klär mig när jag jobbar. Och med tanke på hur jag klädde mig när jag såg vissa av dem sist, och det faktum är jag är lite av en pojkflicka egentligen - som gillar att glida omkring i mjukisbyxor, för stora tröjor och sneakers på fritiden, gillar att gå ut och leka i leran med hunden och gillar bilar som låter ordentligt när man gasar - kan man ju kanske förstå varför vissa har fått någon facination över att jag faktiskt har på mig högklackat, stuprörs-jeans och typiska "modeplagg", som t.ex. glesstickade tröjor från Gina Tricot, när jag jobbar.

I vilket fall som helst så var tanken att jag skulle försöka fota min workoutfit varje dag och lägga upp den här så att mina kära vänner kan kommentera och/eller skratta åt mig. Som det ska vara. :) Sen om jag klarar av det här eller inte kan vi ju diskutera någon annan dag. Men jag ska i alla fall försöka, och jag har fått lära mig att det viktigaste är att göra sitt bästa här i livet, så det borde ju duga eller hur? :D Så är det.

Sen har jag hittat helt sanslöst vackra skor på en hemsida häromdagen, men jag tror inte att de finns i min storlek... :( Dessutom så hittade jag en sjukt fin klocka på bubbleroom.se. Himla sugen på att köpa båda. Ni vet... för att främja min jobbattityd.. Eh... Eller nåt. Det är i alla fall den här och den här. Båda mycket fina. Tror jag tycker bäst om den första dock.

Sen börjar jag bli något orolig för att det här kommer förvandlas till någon allmänt tråkig modeblogg. För det är definivit inte tanken!!! Bara så att alla är på det klara med det. Det kommer definitivt fortfarande mest komma bilder på mig och den fina hunden, och mig och lillasyster. Mamma kanske halkar in på ett hörn någonstans också... Pappa med för den delen, men ni fattar grejen. Bror min kanske får vara med också... Kanske... Men detta är alltså inte på väg att bli någon knasig modeblogg à la Kenza, det finns det för många av.

Nej men nu tänker jag gå och lägga mig tror jag. Allstå, för att sammanfatta, jag kommer att försöka lägga upp "dagens jobboutfit" varje dag. Men jag måste hitta laddaren till min kamera först... Så det kanske inte kommer igång förrän nästa vecka. Men det är faktiskt tanken som räknas!

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar