lördag 27 mars 2010

. Lördag, Earth Hour och Körslaget! :) .


Är himla utmattad, vet inte varför. Helt sjukt.. Ibland går tiden så himla långsamt att man blir tokig, klockan var typ 7 och jag var redo att gå och lägga mig (trots att jag inte gick upp förrän kl. 11 i morse efter att ha gått och lagt mig typ 10 igår kväll). Helmysko, fattar noll.

Fick lön i fredags (ja, igår alltså. Duh! :p) och spenderade hela 700 kronor bara under lunchtimmen.. Fick lite ångest där ett tag, fram tills kassörskan sade att eftersom jag handlat för mer än 600 så fick jag välja ett smycke helt gratis. Då kändes det lite bättre faktiskt. Det blev ett stelt armband gjort av två stycken med nitar och två vita med körsbär på. Fint tyckte jag och kände hur ångesten över att ha spenderat mer än 700 kronor på under en halvtimme i samma butik lättade. Och så var det ju faktiskt REA också!!! Så jätte dyrt var det ju inte om man tänkte efter... Faktiskt...

Var och fikade med Matilda också en stund i fredags. Trevligt, synd att hon inte hade tid att sitta längre. Får gå dit någon gång efter 5 när hon slutat så kan vi dricka öl med de andra och spela Wii. :) Hon tycker förresten också att jag ska få en hund till. Men argumentet "Matilda tycker att jag ska ha en hund till" gick inte riktigt hem hos föräldrarna mina igår. Så vi får nog ta och diskutera det efter att jag lagat middag, städat och bjudit de på nån flaska vin någon dag. Tror att det konceptet blir något mer effektivt...

Och ikväll då? Körslaget! Jag vet att det är astöntigt att sitta och kolla på Körslaget en lördag kväll MEN, jag orkar faktiskt inte göra något annat, somnade nästan i vår extremt obekväma fåtölj klockan sju. Plus att Oscar är med, vilket gör det hela mycket roligare. :) Man blir faktiskt lite extra glad när någon man känner är med och sjunger i en kör på tv. Försöker övertala systern min att vi ska vara med i Körslaget nästa säsong. Men jag vill bara vara i antingen Roger Pontares eller Caroline af Ugglas lag, eftersom de är coolast!
Planen är att medans jag sjunger När vindarna viskar mitt namn, framför en shockad och rörd Roger Pontare med tårar i ögonen, så ska lillasyster skutta runt en lägereld (som vi byggt själva) iklädd indian-kostym och nynna "hella hella hella hella, hella hella hella hella" i bakgrunden. Slående koncept tycker jag!
Hur det hela skulle se ut om man skulle försöka komma med i Carolines lag har vi inte kommit på än. Men det skulle säkert bli minst lika vackert som det jag beskrev här ovan! Haha, vilken nörd jag är. :)

Så i alla fall, Körslaget var det ja. Mojjes lag sjöng Fireflies och det var massor med zoom-ups på Oscar som sprider glädje genom tv-rutan. :) Sen så vann Linda Sundblad mitt hjärta med sina guldpaljetter och tyllkjol. ♥
Kanske för att hon påminde lite om mig, och för att hon var så himla söt. Men det var höjdpunkterna på kvällen. Jag behöver sån här lycka nu. Är så trött jämt och ibland är det lite för lätt att bli ledsen då. Men jag blir lycklig av musik och att se andra vara glada. Körslaget är nog ta mig fan en riktig "pick me up" faktiskt... Underbart! Gulliga människor, hela människosläktet kanske inte är helt dumma i huvudet i alla fall.

Earth Hour då..? Det blev inte så mycket av den varan. Kanske mest här inne i stan då. Vi har ju typ bara en lampa tänd i varje rum i alla fall. Men när jag gick med hunden ikväll så var det vissa lägenheter som bara hade tända ljus. Såg supermysigt ut. Vill också ha tända ljus överallt. Det är mammas fel, vi älskar levande ljus. Tror att vi skulle kunna gå och handla doftljus en hel dag... Det borde vi göra faktiskt, mamma. Handla ljus en hel dag med fika emellan. Måndag?

Nu är det nåt program på Discovery World om maffian, det ska jag se. God natt. Zzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar