torsdag 4 mars 2010

. korsordsnörd .


Det är jag det. Har svårt att somna ikväll, normalt sett brukar jag lösa korsord tills jag blir så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna längre, men ikväll verkar det inte fungera lika bra som det brukar... :(

Kom att tänka på tanten som mamma och jag såg igår när vi var ute på kvällsrundan med hunden igår. Tanten hade en relativt stor labrador-hane på nånting mellan 1-3 år, och man kunde se på flera meters avstånd att den här hunden inte skulle vara alltför förtjust i andra hanhundar. Och vad gör tanten för att stoppa sin hund från att attackera?
JO! Hon pratar med hunden, helt allvarligt står hon där typ 3 meter från hunden (som visserligen var kopplad, men med ett sånt där långt 5-meters koppel) och säger "Mamma är här... Kom då, HÄÄÄR är mamma!!! Nej, inte så. Kom till mamma!", och hon tror på fullt allvar att den här hunden fattar vad hon menar med det där... Helt sinnesjukt. Hon kommer få ett helvete med den hunden så länge den lever, det garanterar jag. Stackars tant...

Vet inte riktigt vart det här inlägget banar, men jag tänkte att om jag sitter här en stund och skriver av mig lite så kanske jag sover bättre sen. Kanske är det också för att jag måste ringa ett irriterande samtal imorgon som jag glömde bort idag. En matta ska flyttas från den gamla lokalen till den nya (som ligger vägg i vägg förresten), och det har mattföretaget lovat att göra i sisådär 4 veckor nu men inget har hänt. Och igår ringde jag kontaktpersonen på mattföretaget och fick honom att lova att han skulle skicka över någon idag på eftermiddagen, men de kom inte... Den här gången heller. Så imorgon (om inte M. har ringt honom redan) ska jag ringa dit och be om en ny kontaktperson som håller det han lovar, för den här snubben funkar inte. Han är super trevlig på telefon, men han får ju inget gjort! Jag blir tokig... Fast jag gillar att jag får

Så det är vad jag ska ta hand om imorgon hade jag tänkt. Fattar inte att det är torsdag redan... När jag gick i åttan (tror att det var åttan... högstadiet i alla fall) så var torsdagar min absoluta favorit-dag. Är inte helt säker på varför, men jag vet att jag hade extra engelska på eftermiddagarna för att tenta av engelskan och få mitt certifikat, och så var det bara fredagen kvar. Kan fortfarande tycka att det är nåt speciellt med torsdagar. Vet inte varför, men det kanske hänger kvar än. Mysiga torsdagar. :)

Nej... Tror att jag är tillräckligt trött nu för att hämta ipoden och lösa några korsord innan jag somnar. Låter som en bra idé tycker jag. x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar