tisdag 23 februari 2010

. Tisdag .


Var på jobbintervju idag. Visserligen genom bemanningsföretaget som jag jobbar för, men ändå. Det är ju trots allt under en längre tid. Varje eftermiddag i ca: 4 veckor framåt. Jag börjar imorgon. :)
Helt underbart. Äntligen känns det som att det börjar ljusna på jobb-fronten lite grann. Känns skönt. Häromdagen hade jag ynka 25:- på ett av mina konton. Då är det kris kan man nog lugnt påstå. Och så tycker jag, plötsligt, att det känns helt okej att bo hemma hos föräldrarna.

Följde med mamma för att köpa nån konstig soppåse idag och fick reda på att det numer också finns "tomatskalare". Inte gamla hederliga potatisskalare inte, utan tomatskalare. Hur knäppt som helst. Vad använder man en sån till egentligen? Verkar lagom knasigt tycker jag.

Undrar vad jag äger för kläder som är "konservativa".... Klädkoden på det här företaget är nämligen konservativt. Man kan nog lugnt säga att jag inte äger några klädesplagg som är "kontorsvänliga". Jag är en jeans och t-shirt-människa rakt igenom. Måste köpa mig en kavaj. Då räcker det med ett par mörka jeans och ett par stövletter, med kavaj till ser man sjukt mycket proffsigare ut. Undrar var man kan få tag på en snygg kavaj... Och ett par högklackade skor som är snygga, men enkla nog för att kunna ha på ett kontor. Jag är för kräsen för sådant här.

Nej, ska snart äta middag så nu tänker jag stoppa undan datorn och inte röra mig ur soffan på resten av kvällen. Jag är sjukligt trött, och skulle hemskt, hemskt gärna färga håret snart. Men jag har ett sår i skallen som vägrar läka, så det går ju inte. Det är slitet och burrigt och med en fantastiskt tjusig utväxt som kronan på verket. Mycket vackert. Tanken är att jag ska färga det mörkblont, det blir säkert rött istället som vanligt, men vi får väl se hur det går.

Nu tar vi och drömmer om solsken en stund tycker jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar