måndag 22 februari 2010

Min helg.


Det blev inte så mycket bloggande i helgen, hade ju som sagt min moster och hennes man här. Anledningen till det var att de kom för att fira min pappa som fyllde år den 8:e januari. De kom i fredags och åkte i morse, själva "födelsedagsfirandet" skedde igår kväll. Då kom också min mosters dotter (min kusin Karin), hennes man, och deras dotter Siri som är fem år. :) Tillsammans med Karins bror Pelle och min bror och hans flickvän. Så det var fullt hus här i hlegen.

Nu hör till saken att lilla Siri, 5 år, fick se att jag hade Hello Kitty strumpor och lämnade mig inte i fred alls efter det. Så jag blev vald som lektant åt henne. Så vi skulle rita "Hello Kittysar" och leka "mamma, pappa, barn" (jag fick vara pappa :p). Sen skulle vi ha hopp-tävling och se vem som kunde hoppa längst, köra runt i mormors rullstol (hennes mormor alltså, min moster.... Satan vad komplicerat det blev.. men ni fattar), ha spring tävlingar, och allt möjligt.
När vi åt middag så skulle hon absolut sitta bredvid mig, och så blev jag utfrågad om varför jag "alltid häller upp mer dricka fast jag inte hade druckit upp allt som fanns i glaset"... Hon är verkligen hur söt som helst, men jag blev verkligen helt slutkörd. Hon tog kål på mig.

Efter att alla hade gått igår kväll så gick jag och lade mig vid tolv, och sen sov jag till klockan ett på eftermiddagen idag! Det är 13h sömn! Helt galet. Har aldrig sovit så mycket förut! Vem visste att en femåring kunde ta musten ur en på det här sättet? :p

Så när jag vaknade så gick jag upp, åt frukost och satte mig i en fåtölj framför tv:n, och där har jag i princip suttit hela dagen. Så vi tittade lite på OS, och sen bytte vi till någon "Galenskapar-film" och tittade på Galenskaparna resten av dagen. Tog en kort runda med hunden runt 5-tiden. T.o.m. han var helt slutkörd, han är inte heller van vid att ha så mycket folk hemma, särskilt inte småbarn. Men det var urkul, och Siri var hur söt som helst. Så inga problem där inte.

Nu orkar jag nog inte hålla mig vaken särskilt mycket längre. Tyvärr tog vi inga bilder på mig och Siri, så vi får ta en bild på mig och Ross på promenad i solskenet istället. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar