fredag 12 februari 2010

12.02.2010 - Nyfunnet hat mot Academicwork.se


Sitter just nu och söker jobb på Workey.se igen, och upptäckte att de flesta jobb som annonseras där är annonserade av Academic Work. För att kunna skicka in sitt CV och ansöka om jobben de annonserar, måste man vara registrerad hos dem på deras hemsida.

Här är då problemet. På Academic Works hemsida måste man fylla i ett fält under "utbildning" där det står

"Universitet/Högskola", och man kan välja vilken skola man har gått i. Dessutom måste man välja ett "ämnesområde".


Utan att fylla i de här fälten kan man inte registreras hos Academic Work över huvud taget. Så om man som jag, inte kommer in på universitet i Sverige p.g.a. att man har utländska gymnasiebetyg. Vad ska man göra då?


För det finns hur många jobb som helst som är annonserade av AW där det inte specificeras att man ska ha en högre utbildning. De kan söka folk som är tvåspråkiga, som har en personlighet som passar in på det jobbet kräver. Någon som har arbetat med liknande uppgifter tidigare, etc.

Jag är mer än väl kvalificerad för många av de här jobben, men kan inte söka p.g.a. ett litet fält på deras hemsida.

Så imorgon är det jag som ringer till Academic Work och ifrågasätter deras sätt att rekrytera folk. För jag är säker på att det finns fler personer än jag som har bra kvalifikationer, trots att de inte gått på Universitet eller Högskola.

På något sätt ska jag söka de här jobben! Så är det bara. :)


Annars är det Hug a short person day idag. Så jag ska se till att krama lillasyster riktigt ordentligt när hon kommer hem. Det är inte ofta hon är så kramsjuk av sig så nu har jag en anledning att krama henne ändå. In spirit of the holiday, så att säga. ;)


Och så sitter jag på kontoret och "proväter" godiset som skickats till alla kunder nu till Alla hjärtans dag. På undersidan av burken står det "excessive consuption can have a laxative effect". Hoppla. Undrar vad som händer om man äter två burkar på en dag... Himla goda är de i alla fall. Små rosa hjärtformade sugbtabletter med jordgubbsmak. :) Säkerligen inte särskilt nyttigt men himla gott.


På tal om alla hjärtans dag (tror jag ska börja kalla det "valentino's dag" istället. Enklare, tycker jag. I vilket fall som helst ska lillayster och jag ha "syskon date" på söndag eftersom hon är singel i år och jag är flera tusen mil ifrån min pöjk. Vi ska gå på bio och se Prinsessan och grodan. :) Varje gång hon och jag går på bio ser vi en barnfilm. Hon och jag och alla barnen. :p Sen kanske nån kompis till knoppi får följa med då. Jag hade ju hoppats att vi kunde göra nåt bara hon och jag, men så blir det tydligen inte...

You better make it up to me knopp. Jag är helt klart värd nån bulle eller så. Eller så får du bjuda på godis eftersom jag är pank.


Nej, nu är det nog dags att packa ihop lite innan  hunden måste ut och vi ska gå hem i snöyran.


Adjöss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar