torsdag 4 februari 2010

04.02.2010


Känner att det varit ganska dåligt med bloggandet sen jag kom hem från Irland. Har liksom inte riktigt fått tid. Har spenderat varje dag på broderns kontor, skrivit lite jobb ansökningar, tagit hand om jycken (vilket jag älskar. Det räknas knappast som jobb), och bara försökt kliva upp i tid i största allmänhet. Försökt få tillbaks en relativt normal dygnsrytm, det har gått sådär... Men jag jobbar på det.

Just nu sitter jag i tv-soffan och väntar på att det ska bli helg. Och på att naglarna ska torka... Mitt högra långfinger blev aningen kladdigt eftersom tejpbiten inte satt åt ordentligt (köpte ju små tejpremsor för att hjälpa mig göra snygg manikyr häromdan). Annars blev det väl okej. Tror att kladdet går bort om jag tvättar händerna lite försiktigt i kallvatten. Sen ska jag bara måla på två lager ljusrosa lack också. Kommer bli skitfint. Har plötsligt fått en förkärlek för fransk manikyr.. Brukar egentligen klippa mina naglar superkorta, men har kommit fram till att det är ganska behändigt att ha långa naglar när Ross (hunden) gör något dumt så jag kan nypa honom lite. Det låter elakt, men det är inte så farligt, jag lovar. Och det finns nog inget jag älskar mer än den där hunden. Han är underbar. :)
Igår kväll när jag var ute på kvällspromenaden träffade vi två små mopsar. En av dem skällde på Ross när han gick fram och nosade på den, då blev han lite skraj och kom tillbaka till mig och tryckte sig mot mina ben... Min stora Rottweiler på nästan 45kg blev alltså skrämd av en mops... Han är för söt! :)

Nej, nu orkar jag inte skriva mer. Imorgon är det äntligen fredag, vilket betyder fredagsmys med mamma och film. Har en del nya som vi måste titta på när lillasyster inte kommer vara hemma.

Som avslutning kommer här en bild på mig och min tokiga syster. (L)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar