onsdag 3 februari 2010

03.02.2010 - Snöovädret


Ja, det var ju observant av er att märka att jag vände på datumordningen där uppe. Tänkte att det kanske var smartare så, lite mer tydligt vilken dag det handlar om och så.. Vi får se om jag tycker det var smart eller inte.

I alla fall, dagen har hittils spenderats på ett ganska slött sätt. Vaknade sisådär halv tolv eller så (fast jag hade klockan ställd på 09:00. Kanske borde börja snooza den ist. för att stänga av den) och segade mig ur sängen, käkade frukost och klädde på mig. Någon timme senare var jag ute på Gärdet i snöstormen med hunden. Okej, snöstorm och snöstorm.... Men det var jävligt blåsigt och kallt i alla fall, såg faktiskt nästan ut som en Planet Earth film från Antarktis. Det var så kallt att massor med folk vände halvvägs ute på Gärdet och gick hem igen. Utom jag och min tokiga hund.

Såg också en snubbe som såg ut att vindsurfa med sin snowboard (måste nog ta reda på vad det egentligen heter). Såg himla kul ut. Jag vill också testa!! Det är säkert skitsvårt men när man har fått in knycken, som mamma brukar säga, så är det säkert hur kul som helst. Jag skulle nog spendera hela dagarna där ute.

In other news, lillasyster fick en ny ipod Toch igår, eftersom hennes mp3 spelare hade gått sönder för fjärde gången nu. Och den här gången går den inte att laga. Bilder på ipod-lyckan kan ni se här. Själv ska jag gå ner och hämta min nya ipod nano på fredag, eftersom de inte hade färgen som jag ville ha. Lutar mot rosa, grön eller ljusblå. Lillasyster tycker jag ska ha en rosa men vi får se.

Ska försöka lägga upp lite bilder då och då nu när jag är tillbaka i Sverige och jag använder min egen dator igen. Men det får jag göra när jag kommer hem, sitter på kontoret nu igen. Och det är rena lekstugan här just nu, det kan jag lova. Storebror satte på någon techno låt på Spotify vilket resulterade i att pappa började dansa runt som en tok här inne. Varken bror eller pappa h har något mer än bara taktkänsla, vilket leder till spastiska rörelser i takt till musiken... Ser inte riktigt ut som dans... Men det duger. Synd att jag inte lyckades filma det. Hade varit roande tror jag. Hanna vet precis vad jag menar. Hon var ju med både bror och pappa på Café Opera för en massa år sen.

Nej, nu tänker jag gå och fika eller nåt. Kanske få något vettigt gjort. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar