söndag 31 januari 2010

2010.01.31 - Hemma igen.


Kom hem till fina, vackra vintersverige igår kväll och blev fullkomligt tagen av hur oerhört vackert det är med riktigt mycket snö som täcker allting. Den rosa månen kanske hade något med saken att göra också, men det kändes riktigt skönt att komma hem faktiskt. Lillasyster hade bakat blåbärsbullar <3 :)

Efter middagen gav jag pappa födelsedagspresenten som jag köpte på Irland. Ett Championship Chess set i rosenträ, som ser ut mer eller mindre exakt såhär. Han blev riktigt rörd, och "skällde ut mig" med ett "men Helena, du ska inte köpa sånt här åt mig, sånt köper jag åt mig själv när jag vill ha det!" mellan tårarna. Jag tror han blev glad. :)
Mamma fick ett par örhängen, och lillasyster fick en nyckelring voodoo docka med beskrivningen"to help you get even when all else fails". Tyckte det passade henne. Och sen spenderade vi kvällen med att spela Twister medans hunden satte sig på Twister mattan och tog upp en sisådär fyra cirklar. Det var riktigt mysigt faktiskt.

Idag gjorde jag inte så mycket. Tog med hunden på en promenad i snön. Så himla mysigt med snö, jag älskar vintern. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar