fredag 11 december 2009

2009.12.10 - Vart tog veckan vägen?


Jesus vad tiden går fort. Helt sanslöst. Redan fredag imorgon, och jag har inte hunnit göra någon av de grejer som jag sade i söndags att jag borde få gjort den här veckan...

- Tänkte att jag skulle ta med mig fotona på Ross' skador ned till polisstationen och lägga till dem till min anmälan, men har inte hunnit.
- Skulle bytt mobilabonemang (fast det har faktiskt mamma och pappa varit schyssta nog att gjort det åt mig idag, så det är fixat. Kommer få ett temporärt/tillfälligt mobilnummer innan de flyttat mitt gamla nummer till 3. Det kan ni få om ni frågar. Det är iaf det nya tillfälliga numret som kommer användas när jag sticker utomlands nu på måndag). Och i och med bytet av operatör inhandlades också en ny mobil. En röd Sony Ericsson W995. :)
- Tvätta skulle jag gjort också, tvättstugan är inbokad imorgon kl. 10:30.
- Ta fram lämplig res- och handväska.
- Göra en packlista med alla grejer, utöver kläder, som jag behöver ha med mig, eftersom jag har en minneskapacitet jämförbar med en 99-årig senil tant när jag blir stressad. Skriva ut den måste jag också göra, men då måste jag åka ut till Gärdet och invadera kontoret eftersom jag varken kan öppna Word på min dator eller skriva ut någonting eftersom vår skrivare hemma inte kan installeras på datorn.
- Måste också checka in online innan jag flyger, vilket är något som jag aldrig gjort tidigare... Får INTE glömma passet imorgon då.
Vad mer...?
- Föra över musik till både mobilen och mp3:n så att jag har något att lyssna på medans jag läser eller löser korsord på planet.
- Ta reda på väderprognoser för både Spanien och Irland så att jag vet vilka kläder jag ska packa.
- Köpa en sisådär 4st Julmust och smuggla med mig så att jag kan ta med lite svensk tradition och sprida den...
- Skicka iväg julkortet till Sasha...

Packlistan kan jag göra ett utkast på imorgon mellan det att jag springer upp- och ner från tvättstugan, duschar, slår in lillasyster's julklappar, och fipplar med mobilen för att komma på hur man fixar så att knapplåset går igång när man skjuter ner skärmen även om man inte har avslutat det man höll på med (oerhört frustrerande, jag har aldrig blivit mer störd över det. Jag brukar aldrig läsa instruktionsböcker till mobiltelefoner eller datorer, men nu var jag tvungen, och de har satt in korkade grejer som "hur man ringer ett samtal". Men inte hur man fixar så att knapplåset gör som man vill! Jag blir tokig! Hur svårt är det att komma på att man slår numret till den man vill ringa och sedan trycka på en knapp??).  
Ja... Det blev ju en rejäl lista det där... Och allt detta ska helst hinnas med mestadels imorgon eftersom jag och kusin-Alex tänkte hänga med storebror till "Skinkcupen" på lördag (ja, den heter så. Ungefär lika lustigt som när mamma och jag kom hem ikväll och lillasyster hade bakat pepparkakor och mamma säger "Mmmm, här luktar det bak!!" på ett ovanligt "positivt överraskat" sätt). OCH så måste vi hinna med att ha en "liten julafton" innan jag åker, så vi kan dela ut paket och äta lite svenskt julbord inann jag åker.

Så himla mycket att göra och så sjukt lite tid. Och nu är klockan nästan ett på natten så det är nog bäst att jag tar och går och lägger mig. Jag förstår verkligen inte vart den här veckan tog vägen.

Förresten så kan jag meddela, om jag inte redan gjort det (är ju som en senil gammal tant vet ni), att Ross mår mycket mycket bättre. Förra helgen ville han inte gå ut alls. Uppsvullen som en oxgroda och trött och jävlig. Nu har han fått antibiotika, och det verkar som att jag lyckats få ut allt var ur såren och bölderna som bildades. Och idag så ville han t.o.m. leka så det var ett bra tecken. :) Nu behöver jag inte oroa mig för hur han kommer må när jag inte är hemma längre. Så det är super.

Nej, nattidags tror jag. Efter ett avsnitt av "How I Met Your Mother" såklart. Det är lite av min godnatt saga. :p

xx





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar