tisdag 1 december 2009

2009.11.30 - Biljetten är bokad! :)


Så nu är biljetten till Spanien bokad. :) Den 14:e försvinner jag från fina vinter-Sverige och sticker mot varmare breddgrader. Hoppas att jag kan få lite fin vacker vit snö innan jag åker.

Känns himla konstigt det här... Första julen hemifrån utan resten av familjen... Helkonstigt. Så i år blir det inget svenskt julbord eller långa vinterpromenader i ett vitt sprakande, knastrande vinterlandskap med vovven min... Bäst att det blir snö i en dag eller två innan jag åker så jag och Ross kan springa ut och göra snöänglar.
Snöänglar (d.v.s. när hunden rullar sig en hög med snö i ren och skär lycka) var mer Iggys grej än Ross. Gud vad jag saknar den hunden när det snöar.
Sista kvällen innan vi tog honom till veterinären för sista gånen, tog han med sig ett märgben ut i parken där vi bor och låg där och smaskade på benet medans stora vita tjocka snöflingor sakta föll till marken. Han brydde sig inte om någon annan, människa eller hund. Det var nog det finaste minnet jag har av den hunden. Helt underbar, skyddade oss mot allt. Rullade runt i snön som en tok. Han lekte egentligen aldrig, men när det snöade och jag låg i snön kom han och snodde min vante. :)

Nog om det. Idag var en bra dag. Riktigt bra dag. Jag återhämtade mig från det som kunde varit halsfluss, och var tvungen att gå ut med Ross. Så jag tog med lillasyster ut på Gärdet. Frisk luft är alltid uppskattat. Jag tror att hon var så trött på att vara instängd att hon blev helt hysteriskt glad bara av att få gå ut. Men det är bra när hon är glad. Det gillar vi. :)

Sen gick vi till Fältöversten för att hämta hennes mp3 spelare som var inlämnad på ONOFF på lagning. Kollade i massa klädaffärer, hittade massa fina prylar. Provade klänningar, köpte en stickad tröja. Skitfin.
Köpte också den här superfina massage-prylen:

 
Såhär såg den ut. Funkar jättebra. 19:- på H&M. :) Fungerar utmärkt. Jag älskar massager, och den här lilla prylen gör det lättare för den som måste massera. Provade att massera huvudet med den också. Gick utmärkt det också! :p

Sen sprang vi tillbaka till kontoret, hämtade upp jycken och körde ut till skogen bakom kaknästornet. Och när jag påpekade att vi skulle in i den kolsvarta skogen, blev lillasyster rädd. Så jag fick gå och hålla min 17-åriga syster i handen de första fem minuterna innan vi kom in på elljusspåret. Sen sjöng vi barnvisor. Okej... En barnvisa, den om "Kasper, och Jesper och Jonathan", så högt vi bara kunde. Mest för att skrämma bort eventuella rådjur, men också lite för att skrämma andra som kom i spåret. Men det var bara vi där, så det gick inget vidare..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar