måndag 30 november 2009

2009.11.29 - Helgen som gick.


Spenderades mer eller mindre sjuk. Lillasyster har haft halsfluss i ungefär en vecka, och jag har gjort allt i min makt för att inte bli smittad. Suttit på andra sidan soffan när vi tittar på tv, inte ta i henne, gått rejäla promenader med hunden för att få frisk luft, och sett till att få i mig tillräckligt med C-vitamin så att mitt immunförsvar inte ska ge upp... Men imorse gav det upp på riktigt. Vaknade med en extremt svullen halsmandel på vänster sida med tillhörande vit fläck på (f.ö. har jag fått reda på att det där vita som bildas på halsmandlarna faktiskt är var... :s Riktigt äckligt). Så söndagen spenderades mestadels på soffan, sovandes. Och när jag inte sov så stoppade jag i mig mer C-vitamin, såg till att ta tillräckligt med nässpray så att jag i alla fall skulle kunna andas relativt normalt när jag sov, och åt Alvedon. Eller snarare drack Alvedon, eftersom det var brustabletter. Kunde i alla fall få i mig middag ordentligt, och den sista alvedonen tog. Så kvällen spenderades i mammas och pappas säng. Mamma, jag och lillasyster (pappa tittade på fotbollen, föga förvånande) tittade på Aladdin, Surf's Up, och åt glass. :) Perfekt avslutning på en dag som började med att jag kände mig som hela jag var en enda stor bacill.

Nu tänker jag lägga mig och lyssna på riktigt bra live-inspelningar av massa fin musik, bläddra i någon tidning och hoppas att jag orkar upp imorgon så jag kan göra nåt vettigt med dagen istället för att bara ligga och vara sjuk.
Kanske lyckas jag dra mig iväg till The Phone House och byta abonemang och allt också. Skulle sitta bra det. Vi satsar på det tycker jag. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar