onsdag 18 november 2009

2009.11.17 - Ny vecka, nya tag.


Jag håller på att bli förkyld. Inte sådär mysigt förkylt när man kan sitta hemma och dricka te, titta på tv och bara äta glass i en vecka, utan sådär jävla dunderförkyld som jag blir varenda gång jag blir sjuk (som f.ö. är ungefär 6 gånger om året om man bara räknar förkylningar, sen har vi ju ca: 2 influensor och allergierna också).
Det måste vara nåt fel på mitt immunförsvar, lillasyster sa idag att när mamma pratade om min immunförsvar "vadå immunförsvar? Hon är ju helt försvarslös!! High five!!". Och ja, jag high five-ade henne på det, för det är sant.

Annars var jag på Fridhemsplan igår eftermiddag för att skriva på kontrakt med ett bemanningsföretag. Det var riktigt trevligt. Det var dem jag jobbade åt när jag var receptionist i fredags, och tydligen så hade det företaget varit väldigt nöjda och positivt inställda till mig och min insats så nu är jag alltså del av ett bemanningsföretag och kommer kanske om jag har tur få ett relativt "riktigt" jobb efter jul i alla fall. Känns bra. Nu är man på banan igen. :) Ja, minus förkylningen då, men det går väl över snart hoppas jag.

Vad mer? ...Ska försöka få byta ut min mobil. Köpte en Samsung-nånting i somras, touch screen. Känner att det inte riktigt är min grej. Vi kommer inte riktigt överens den här mobilen och jag. Jag är nämligen en sån människa som kan vara rätt klumpig och duktigt på att tappa saker. I det här fallet en über känsligt touch screen mobil, som numera har repor över hela skärmen. Om en telefon är såpass känslig när man bara petar på den, hur känslig är den inte då om man tappar den? Det kom jag liksom inte på förrän nu efteråt.. Som tur är så köpte jag försäkring också. Nu hoppas jag att de kan göra något åt det här och att jag kan skaffa en Sony Ericsson C901 istället. Ska ut och kolla det imorgon tänkte jag, om inte min förkylning gör att jag sitter med bihåleinflammation under en filt och skakar. Fast så illa tror jag inte att det är. Hoppas jag kan köpa nässpray bara och sova ordentligt så borde jag överleva. Vi hoppas på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar