söndag 8 november 2009

2009.11.07


Det blev ingen springtur med hunden idag. Orkade inte. Det fick bli en tur på Gärdet istället. Har aldrig sett så många hundar på samma ställe förut tror jag. Nästan varenda människa hade någon liten hund med sig och stod där och skulle belöna och brast ut i förtjusta små skrik så fort deras små älsklingar lyckades göra någonting som liknade det de egentligen ville att hunden skulle göra. Det var en helt ny värld kan man säga. Det kan vara för att jag har en rejäl hund på närmare 45-50kg som jag aldrig riktigt fattat det här med att behandla hunden som om den vore en bebis... Ja, jag pratar och med "bebis-röst" och fjantar mig lite när jag leker med honom och ska belöna, men att säga "Nej du ska inte göra så för då blir jag arg" till hunden när den gör fel det funkar bara inte!

Ett ganska klassiskt exempel på när människor helt tappat fattningen när det gäller att behandla sina hundar som just det de är - djur, var när vi var och hälsade på farmor i Kalmar för några år sedan. Mamma och jag ska in på Åhléns och handla, utanför står det en tant runt 40-50 år och säger till sin stora svarta hund, med försiktig röst "Siiiiitt..." ingenting händer. Hon försöker igen "Siiiiiitt". Hunden rör sig inte ur fläcken, tittar åt ett helt annat håll och kunde verkligen inte bry sig mindre om tanten som stod och snällt och försiktigt skulle få den att sitta. Efter ett tag så blir damen i fråga, av hennes beteende att döma, ganska desperat och utbrister högt och tydligt, så att alla på gatan kan höra henne, "Men snälla söta du, sitt ner...!" och ser ut som att hon ska börja gråta för att hunden inte visade något intresse när det gällde henne över huvud taget.

Lite så var det på Gärdet idag. Så var det en jädra massa hästar där ute också men jag har ingen aning om vad de gjorde där egentligen. Sen kom jag hem, bytte om till pyjamas byxor, kurade ihop mig under en filt framför tv:n och spenderade eftermiddagen med att titta på Monty Python's flying circus, som gick på TV4 Komedi hela dagen, och äta kexchoklad. Helt okej på en regnig lördag eftermiddag tycker jag. Mysigt värre. :)

Andra tankar som jag inte kan få ur skallen just nu är hur tusan jag ska kunna komma iväg till Spanien innan jul, och var tusan jag ska kunna hitta en riktigt bra tatuerare så att jag kan sätta mina tatueringsplaner i verket någon gång innan jag fyller 30 helst. Helst någon som är lika begåvad som de i Miami- och LA Ink. Om någon skulle känna till någon tatuerare som fyller de kraven får ni gärna kommentera.

Nu, sängdags med ännu ett avsnitt av How I Met Your Mother så man sover riktigt bra.
Förresten så kan jag också påpeka att lägg för tusan inte till Happy Aquarium på Facebook! Det är helt beroende framkallande. Jag är fast, besatt av ett jätte töntigt facebook spel à la Farmville... Fast Farmville suger, Happy Aquarium är hundra gånger roligare. Tycker jag i alla fall. Nej, god natt nu innan jag låter som en facebook-knarkare. x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar